Разбира се, този еко шик си има цена и след като получи евро сертификати и най-после е готова и за европейски продажби, Fisker започва да реализира своята "продукция" на различни пазари. Такъв е френският, където Fisker Karma ще се продава на цена от €102,300. Това е F-сегмент, все пак, а в момента не се сещаме за други предложения в този ценови диапазон, които могат да се похвалят с 2.1 л/100 км еквивалент на бензинов разход, при (обща) мощност от 403 кс. И понеже 80 км не са кой знае колко, освен ако не ползвате Karma за придвижване до корпоративния ви офис, което не предполага изминаване на повече от това разстояние, когато зарядът в батерията на Karma се изчерпи, двулитровият турбо бензинов двигател на колата произвежда ток за електромоторите за пробег до 500 км. Пак си карате на ток, но вече "собствено производство" при което обаче генерирате CO2 по време на движение.
Защо "отговорен лукс"? Karma има не само интериор от рециклирани и еко материали, но и не малко нови ефективни технологични нововъведения, като соларен покрив. Последният осигурява до 300 км движение без емисии годишно. И за да добавим малко към отговорността - "animal free" политиката на Fisker е причина компанията да не използва кожа в интериора на своите коли. Казваме коли, въпреки че в момента от Fisker може да си купите само Karma, но съвсем скоро (на Автосалон Ню Йорк 2012) компанията най-после показа бъдещето си второ отроче - Fisker Atlantic - известно досега като Project Nina.

Въпросната цена от €102,300 във Франция получава малка (на този фон) помощ под формата на €3,500 правителствена отстъпка, макар че не си представяме това като мотив за покупка, предвид статуса на модела и потенциалните купувачи, съпроводени с факта, че финландската фабрика Valmet, където Karma се произвежда, прави по пет коли седмично.
[От: Tech Vehi]