На своята интернет страница Chevrolet все още не показва опциите за Volt модел 2013, но пък данни за поръчка са изпратени към дилърите и GM Inside News ги разкри предварително. Докато първият модел Volt 2011 стартира на цена от $41,000 "с всички екстри", следващият модел 2012 дойде с по-писка базова цена от $39,995 (е, друго си е да я няма четворката, макар че кой ли се връзва на тези неща), но и по-оскъдно стандартно оборудване. От разкрития списък с опции за поръчка не става ясно каква ще е цената за модел Volt 2013, но поне се вижда, че ще има повече избор при комбиниране на опциите. Ето някои технически промени и опции, сред дългия 22 страници документ:
- Изключително търсеният режим "Съхранение на заряда" ще бъде добавен към "Нормален," "Спортен" и "Планински" режими във Volt 2013;
- Volt вече ще има три възможни нива на емисии: стандартното, AT-PZEV спецификация, която осигурява на Volt желания "зелен стикер" за най-дясната лента в Калифорния (хм, това няма да ни е от полза в България), и ново AT-PZEV ниво;
- Ако колата бъде поръчана с навигационна система, тя ще включва Chevrolet MyLink, гласова инфо и контролна система със сензорен екран;
- Пакетите за безопасност са на две нива: Пакет 1 включва авто-затъмняващо се вътрешно радарно огледало, заден асистент за паркиране и задна камера, а Пакет 2 добавя преден асистент за паркиране с предупредителна аларма преди удар и предупреждение при напускане на лентата;
- Отоплението на седалките и волана вече може да се поръчва и ако тапицерията е от плат, не само с кожа;
- Вече ще може да се поръчва централен подлакътник на задната седалка;
- Покривът и задната част вече ще бъдат боядисвани в света на колата, вместо в черно;
- Има и нов цвят с доплащане: silver topaz
Този списък показва, че GM смята да изравни възможностите на Volt и Ampera, след като първоначално Opel вариантът беше по-богато оборудван и съответно на по-висока цена (по-късно днес ще ви светнем за цените, на които сега може да си купите електро коли от България и Европа). След политическата буря в щатите около Volt през 2011 г. и ниските продажби в началото на тази година, през март последните се утроиха и това провокира GM да намали с една седмица петседмичното спиране на поточната лента в завода Хамтрамк, където се произвеждат Volt/Ampera. Сега линията работи отново и с вече засилените продажби очакваме още по-добри резултати през тази година и съответно още повече опции за Volt 2014.
Opel Ampera пък ще бъде представен следващия месец официално в България и когато получим информация за наличност и цена на модела за българския пазар ще ви уведомим веднага, защото вероятно това ще е първият нов електро модел у нас през 2012 след старта на продажбите на изцяло електрическите Peugeot iOn и Citroen C-ZERO през 2011 г.
[От: Green Car Reports]