LEAF се произвежда в Япония. Е, от 2013-та ще се прави и в Англия, но със сигурност не във "френските обеми" – Renault планира производство на до 150,000 броя ZOE годишно, за да е сигурно, че няма да има недостиг на предлагане. Всъщност, за да сме по-точни, за сравнение Nissan ще изкарва само по 25,000 "листа" от английския завод от началото на следващата година, но в глобален мащаб количеството ще бъде над 200,000, след като новостроящите се заводи заработят.
ZOE е с около крачка по-къс от LEAF, но далеч по-важен е фактът, че ще се предлага за почти два път по-малко пари, заради програмата за лизинг на батерията за около 160 лв месец. Ако не сте срещали повече за този формат в нашите статии, ще ви припомним накратко, че Renault реши да продава своите електромобили, без цената на батерията. Така, Renault Fluence Z.E., например, се продава на цена от €26,000 (вместо примерно за €35,000 заедно с батерията). Съответно за нея плащате отделен лизинг на горната стойност, а първоначалната цена на електромобила е доста по-ниска
И ако €26,000 (за Fluence) са ви много, далеч по-атрактивният и разработен от самото начало като електромобил ZOE, ще се предлага на цена от малко над €20,000 (и отделно лизинга за батерията).
Ставаше дума за битката в алианса, обаче. Предимствата на ZOE пред LEAF са наистина много, а към доста по-ниската цена не е лошо да добавим и по-дългия пробег (до 210 км според Renault). Така нещата "се разминават" в наша ползва в противоположни посоки – цените падат, пробегът расте. И това още от тази година, макар и не на нашия пазар !
eCars.bg