Print this page
Сряда, 30 Май 2012 21:26

eCars.bg "това ДА, това НЕ" в Opel Ampera

От
opel ampera za protiv

След пет дена тестове вече имаме доста по-добра лична представа от Opel Ampera и технологията електромобил с удължен пробег. В нашите статии ще видите повече за първите ни впечатления от модела, реалният разход на бензин и динамиката на Ampera и сега ще обобщим всичко това, като ви кажем някои интересни факти за електрическия Opel заедно с нашата преценка това ДА, това НЕ, като вариант на традиционното плюсове и минуси...

Техническите данни са хубаво нещо, но когато става дума за нова технология като електромобил с удължен пробег, някои допълнителни разяснения определено ще ви помогнат да добиете много по-точна представа и да знаете какво да очаквате. Затова, използваме стандартното ЗНАЕХТЕ ЛИ, ЧЕ:

Батерията на Opel Ampera има капацитет от 16.4 кВтч, но при зареждане от тях се използват само 12.9 кВтч – 9.6 за задвижване и 3.3 се заделят за процеса на регенеративно зареждане и за "енергийни тласъци", например при задминаване. Това означава, че когато пресмятате колко ви струва едно зареждане, умножавате съответната електро тарифа по 12.9, не по 16.4 кВтч за пълно зареждане. На нощна тарифа, например, на крайна цена от около 0.12 лв за кВтч пълното зареждане от стандартен битов контакт ще ви струва 12.9 х 0.12 = 1.55 лв за пробег 40-80 км в зависимост от режима на задвижване, стила на шофиране и пътните/атмосферните условия.

Разходът на електроенергия е 17.4 кВтч/100 км, но за по-добър ориентир, неговия бензинов еквивалент е 1.6 л/100 км (официално), като са постигани и 1.2 л/100 км. Това означава, че в режим на електрическо задвижване харчите колкото кола с ДВГ, с разход 1.6 л/100 км, макар да не се сещаме за масови такива в момента...

Дори в режим за съхранение на заряда (Hold), в който Ampera се задвижва от бензиновия двигател, като целта е да се съхранява наличната в батерията енергия за последващо използване, на моменти задвижването все пак е на електричество и при нашия тест в този режим на 100 км отчетохме 18 изминати на ток и 82 на бензин.

Предвид горното и със средна скорост от близо 100 км/ч при теста, засякохме 5.4 л/100 бензинов разход (с 82 км на бензин от 100). При изминаване на чисти 100 км на бензин, системата ни показа изразходвани 6.5 литра гориво, но реално никога 100 км не са чисто на бензин, а по-скоро в рамките на горното съотношение.

Opel Ampera (както и всички електромобили) може да се зарежда от стандартен битов контакт на електрическата мрежа, при условие че има заземяване. В противен случай тестерът на зарядния кабел светва е червено и не позволява зареждане.

Предвид факта, че от общия капацитет на батерията се използват 12.9 кВтч, дори когато системата показва, че батерията е напълно изтощена, това не е така и в нея има известно количество заряд. Празна батерия се зарежда за четири часа, което прави пълното зареждане по-подходящо през неща и заради наличието на време, и заради по-ниската цена на електроенергията.

След тези ориентири идва ред и на това да ви кажем "това ДА, това НЕ" за Ampera:

Ampera "това ДА"

  • Супер евтино шофиране на електроенергия в населени места до 80 км пробег с едно зареждане на батерията, с умерено (плавно) ускоряване и спиране за повече ефективност.
  • Супер динамично електромобилно усещане, без вредно влияние върху околната среда при шофиране в спортен режим.
  • Семейна кола, която може да ви закара навсякъде с удължаване на пробега.
  • Седалките са комфортни и при дълги пътувания не уморяват или създават дискомфорт.

Ampera "това НЕ"

  • Ampera ще ви закара навсякъде, но концепцията не е насочена към чести дълги пътувания, които свеждат ефективността до тази на някои конвенционални модели.
  • Багажното пространство също не предполага поставяне на повече багаж (като за дълги пътувания).
  • С две места отзад Ampera не е за петима, както и за по-едрички хора.
  • При спускане по павиран път в купето се усещат известни вибрации от панелите.
  • При работа понякога бензиновият двигател се усеща леко натрапчиво, но е за кратко (карайте на ток Tongue out).

И дано тези пет дена тестове и всичко, което успяхме да ви разкажем за Ampera да ви е от полза. Ще ви кажем и каквото друго ви интересува и сме в състояние да отговорим, просто използвайте коментарите или ни драснете имейл на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Остана ни само един тест, който сме планирали да направим, но това ще стане следващия път, когато вземем Ampera. Дотогава, ще обновяваме профила на модела в Elektromobili.bg и ще чакаме БНТ да изработи епизода от Зелена Светлина, в който говорим подробно за електромобилите (с удължен пробег и какво ги различава от хибридите), в компанията на електрическия Opel.

eCars.bg

Прочетено 4649 пъти Последна корекция Четвъртък, 31 Май 2012 22:57
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.