Print this page
Неделя, 14 Октомври 2012 23:24

Какво значи подкрепата на Барозо за един електромобил?

От
elektromobil_hiriko_deutschebahn
Испанският електромобил Hiriko се хареса на германските железници - Снимка: Tecmovia

Когато Председателят на Европейската Комисия се качи усмихнат в един електромобил, нещата като че ли по-бързо отиват към сделки.

За малкия странно подвижен Hiriko, научихме в края на януари 2012 г. по малко не традиционен начин – представяне в Европейската Комисия, при това с участието на самия комисар Жозе Манеул Дорау Барозо. Че е малък и странен Hiriko, така е, но пък е на цена €12,500. Това е доста повече от, да речем, доста добре оборудван и супер икономичен дизелов Skoda Fabia, но като за електромобил определено е добра оферта. Толкова добра, че да привлече вниманието на германските железници!

След като се сдоби с известно количество Citroen C-ZERO за своите мобилни услуги, сега DB разнообразява и с още по-малките Hiriko електромобили, в които се влиза и излиза отпред. Как става така, че в родината на много супер коли харесват и използват модели като C-ZERO на Citroen, за които в коментарите в eCars.bg и други български сайтове не могат да се видят много приятни думи. По-отворени ли са германците в съзнанието си за възприемане на новите технологии? Че ето, още по-странни коли си харесват, при това не къде да е, а за използване от една от най-големите им транспортни системи.

Историята на Hiriko е свързана с масачузетския технологичен институт, където се ражда идеята, а производството на електро мъника е задвижено от испански консорциум за разпространение на услуги по споделяне на коли не коли.

Сгъваем и още как...

Всъщност, като се замисли човек решението на DB е някак естествено, защото форматът на Hiriko е насочен към развитие на интермодалността, предвид супер компактните си размери и възможността за допълнително свиване.

Сгънат, двуместният Hiriko изглежда едва ли не като да се побере в куфар, но само с едно плъзване обемът магически се увеличава и ако изключим не традиционното влизане отпред а-ла BWW Isetta (о, да, това е BMW, запечатано грижливо от моя десетгодишен син в BMW Welt Мюнхен), си изглежда като заоблена буболечка за кратки градски пътувания. Те ще са възможни след около година и половина, защото през 2013-та ще се провеждат тестове, преди официалната пазарна реализиция през 2014 г. и всичко това чрез центъра за новаторски технологии InnoZ на Deutsche Bahn.

bmw_isetta_bmw_welt_munich

Защо им е на германските железници Hiriko и дали "ангажиментът" на Барозо има пръст в това малкият испански електромобил да бъде предпочетен пред родния smart electric drive, например? Всички ние гледаме цената и няма причина да мислим, че в DB не го правят. Hiriko е почти два пъти по-евтин от новия електро smart, но това не е единственото му предимство – компактните размери в свито положение са огромен плюс в силно претрупаната градска среда на Европа.

Не знаем колко бройки са си поръчали железниците, но понеже не очакваме до 2014-та цената на споменатия като вариант електрически smart да падне до застрашаващи Hiriko нива, сделката изглежда все така смислена за DB.

Остава само да се надяваме, че г-н Барозо ще се качва в повече електромобили Wink.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Прочетено 2303 пъти Последна корекция Понеделник, 15 Октомври 2012 20:32
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.