Print this page
Понеделник, 05 Ноември 2012 15:30

Каква стана тя?! Chevy Volt – черна дупка за пари?!?

От
Chevy Volt nosi zagubi na GM
Небето над Chevy Volt май е с доста по-мрачни облаци... Снимка: autoguide

Печели ли всъщност GM при всяка продажба на Volt/Ampera?

Независимо от обявените рекордни продажби на Chevrolet Volt към края на лятото, GM губи пари при производството на своя електромобил с удължен пробег! Доста пари, при това, според някои хора...

Анализатори от промишлеността изчисляват, че на всеки произведен Volt, компанията отчита загуба... от 49.000$! А с изгодния (за потребителя) и евтин лизинг, с който колата се предлага на пазара в САЩ в момента, тази сума може да е дори по-висока.

Денис Вираг, президент на консултантската Automotive Consulting Group твърди, че "... проблемът при Volt e, че той е твърде скъпо конструиран, проектиран и финансово оценен". Странно, все си мислехме, че с повечето революционни иновации е така?!?

Благодарение на някой доста скъпи технологии - като литиево-полимерната батерия, например – Volt има базова цена от 39.995$. Дали заради цената или заради отказа да приемат новите тенденции, прогнозираните 40.000 (за 2012г) нови собственици на електромобила, до момента са 13.500.Значително по-ниските от очакваното продажби, принудиха GM, за втори път тази година да затвори (през септември – за месец) производствената база , грижеща се за 'сглобяването' на Volt.

Zarejdaneto na Volt e evtino, no za potebitelya. Za proizwoditelq e mnogo skupoЗареждането на Volt е изгодно за потребителя. На производителя, косвено (засега), му излиза доста скъпо...

Към днешна дата, GM инвестицията по проекта 'Chevrolet Volt' надхвърля 1,2 млрд. долара. Въпреки твърденията на реномирани анализатори, Дъг Паркс – вицепрезидент на програмата за глобални продукти на General Motors (и бивш шеф на отдела, разработващ Volt) твърди, че в крайна сметка Volt ще 'спечели' пари и ще е успешен продукт на компанията: "Вярно е, че от този електромобил все още не печелим. С популяризирането на колата, с нейното развиване и широко представяне, с разработването на второто поколение Volt –– ние ще обърнем негативното в позитивно, загубите в печалби и в края на краищата ще спечелим доста пари!"

В обобщение (и в подкрепа на горното твърдение) можем да кажем само едно – "Грешката" на изчисленията е че са "в сегашно време", а трябва да се правят за целия период на експлоатация...

[Nathanael Baker за EnegyBoom]

[eCars.bg / elektromobili.bg]

Прочетено 1594 пъти Последна корекция Четвъртък, 15 Ноември 2012 22:36
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.