Оборудван с литиево-йонна батерия, Micro Commuter може да развие до 80 км/ч, а максималният пробег според Honda е около 60 км, надявам се не при 20 км/ч. Не намерих информация за капацитета на батерията, но ако това е някаква индикация, пълното й зареждане отнема малко под три часа.
Но идеята тук е друга. Micro Commuter е повече от концептуален модел – това е по-скоро демонстрация на платформа за електрическа кола, която ще се използва като база за други автомобили, включително кабриолети. Структурно, батерията, електромоторът и контролното устройство са монтирани под пода и в задната част, за да се осигури максимален възможен комфорт в компактното вътрешно пространство. С тази система за променлив дизайн е сравнително лесно да се разработи и произведе купе с интериор, който дава възможност за различна употреба и задоволяване на специфични нужди в сравнение със повечето съществуващи сега автомобили. По функционалност прилича малко на една друга японска електро чудесия – велосипед за майки с две деца
Ако нищо дотук в Micro Commuter не те е грабнало, таблет вместо арматурно табло как звучи? Но твоя таблет. Влизаш в колата, поставяш го на таблото и го използваш като екран за километраж, навигация, аудио или пък задна камера. Разбира се, и за неща като зареждане на батерията с помощта на соларните клетки на покрива. Мда, по всичко личи, че в Honda са решили да намерят възобновяеми методи за осигуряване на допълнителна асистенция при шофиране. А и са добавили две места зад централното предно, които вероятно ще са най-подходящи за деца, но все пак ги има.
Японците започват тестове на Micro Commuter платформата от следващата година, когато пък ние се надяваме Twizy и други електромобили на Renault, като ZOE, вече да ги има в България. Точно получихме един регуларян имейл от компанията и върнахме дежурно питане дали да очакваме електро модели у нас от 2013-та .




[Снимки: Leftlanenews]
eCars.bg / Elektromobili.bg