С вече над 43,000 продадени по цял свят бройки, LEAF е най-продаваният електромобил. Предстои да видим дали и кога електрическият Nissan ще бъде изместен от първото място по продажби, но предимството на японците е очевидно – докато други тепърва ще се сблъскват с чудесията "пазарна реализация" в Nissan вече са с едни гърди напред. ОК, тяхното "представяне" със сигурност се следи до най-малката подробност от другите големи в авто бранша и е повече от ясно, че те ще избегнат повтарянето на някои направени грешки...
Вече и с по-евтин вариант...
Цената диктува модата – факт, с който всички се съобразяваме. В Nissan, също правят така и доказателство е добавянето на нова по-евтина S модификация, в добавка към предлаганите вече G и X нива на оборудване (това са означенията на японските варианти). За щастие по-евтин не означава по-слаб – S моделът има същата производителност на електрическата система както и по-скъпите.
Ето някои от добавките в обновения LEAF:
- Опция за поръчка с кожен салон;
- BOSE® Energy Efficient Series звукова система;
- Around View Monitor за асистенция при паркиране;
- Около 15% повече пробег с едно зареждане на батерията;
- Подобрена система за регенериране на енергия при спиране;
- По-икономична отоплителна система.
Колко са напред в продажбите и употребата на електромобили японците може да съдите по факта, че понастоящем около 400 локации в страната разполагат с бързи зарядни станции и за да подобри още нещата, Nissan смята да ги направи 700 (както и да подари 400 на Европа...). Когато този процес приключи, една трета от дилърите ще могат да предлагат бързо зареждане. Надяваме се дотогава у нас поне да започне предлагането на електрически модели...
Хайде сега подобренията по "раздели":
{slider=Отвън}- Спортни и стилни 17" алуминиеви джанти (стандарт за G);
- 16" алуминиевите джанти от настоящия модел са заводска опция (за X);
- LED фарове с автоматично нивелиране и сини рефлекторни LED светлини (стандарт за G и заводска опция за S и X);
- Предни светлини за мъгла (стандарт за G, дилърска опция за S и X);
- Седем цвята, включително новите: Тъмносив метал, Брилянтно перлено бяло и Бяло.
- Шик, елегантен черен интериор;
- Тапицерия от естествена кожа стандарт за G и заводска опция за X (Airy Gray цвят за предишния модел за G и X);
- Изскачане и настройка на задната централна централна облегалка за глава;
- Увеличен обем на багажника от 330 на 370 литра, постигнат чрез преместване на намаленото по обем бордово зарядно от задната в предлата част на колата;
- Оставащият заряд в батерията се показва в проценти на мултифункционалния екран;
- Крачна ръчна спирачка
.
- Интегриран е високоволтов модул, включващ електромотор, инвертор и DC/DC преобразувател, с 30% по-малък обем и 10% по-ниско тегло;
- Усещане за подобрено ускорение с помощта на новия електромотор;
- Намалено с около 80 кг тегло в сравнение с предишния модел – постигнато с комбинирания задвижващ модул, интегрирани функции, модернизирана батерия и използване на по-леки компоненти;
- B-режим, който намалява скоростта, без усещане за промяна в шума и гравитацията дори по наклон (стандарт на G и X);
- По-голяма производителност при шофиране, постигната с подобрение на реакциите на кормилната уредба в диапазона на средните скорости и оптимизирани характеристики на окачването, свързани с намаленото тегло.
- Намалена консумация на енергия с използване на термо помпа за отопление (като при Renault ZOE), отопляеми седалки и волан и топлинен щит на тавана;
- Промените в регенеративната система за спиране позволяват по-ефективно генериране на енергия при използване на спирачките.
- Сега с режим "дълъг-живот" за батерията (при който тя се зарежда до 80% за удължаване на живота й), за всички режими на зареждане;
- По-удобен заряден порт, включително заключващ механизъм за нормалния заряден конектор, LED светлина за зареждане на тъмно и електромагнитно отваряне на капака на зарядния порт.
- Добавяне на Stop-off charging spot guidance, Power-saving route guidance и Battery capacity at a destination forecast функции за премахване на потенциално притеснение за пробега;
- По-бързо и по-лесно търсене и откриване на зарядни точки. Добавяне на Charging spot availability information provision, Quick charger location display и Unavailable charging spot display функции.
- По-лека, високоефективна BOSE® аудио система със седем говорителя: Energy Efficient System (заводска опция за G и X)
- Around View Monitor функцията показва трудно видимите около колата обекти (заводска опция на G и X)
- Високо концентриран Plasma Cluster Ion генератор, който елиминира неприятните миризми и убива микробите (стандарт за G)
- Hill Start Assist, който позволява на шофьора да потегли с LEAF по стръмен наклон нагоре, без притеснения, че колата може да тръгне назад
- Новият електромотор съдържа 40 процента по-малко от редкоземния елемент диспросий, без намаляване на производителността
BOSE е регистрирана търговска марка на Bose Corporation.
Plasma Cluster е регистрирана търговска марка на Sharp Corporation.
Остава да ни кажете какво мислите за подобренията във второто покеление Nissan LEAF или просто да отговорите на заглавието .
еCars.bg / Elektromobili.bg