Print this page
Понеделник, 18 Март 2013 22:44

Reva e2o – редно ли е електро кола да е с 30% по-евтина само в столицата?

От
mahindra reva e2o
Mahindra Reva e2o тест – по-добър и по-евтин, но не за всички – Снимка: overdrive.in
В този блог: Навсякъде пише, че Reva e2o е най-евтиния масов електромобил в света, стига под това да разбираме Ню Делхи.

Там, и само там, чисто новият индийски електромобил се предлага за наистина атрактивната цена от няма и 17,000 лв и обявени 100 км пробег. Това е възможно заради субсидията, която градът осигурява – иначе цената е около 23,000 лв. И тя определено бива, предвид сегашните ценови нива, но с ограничение само за столицата, мнозина няма да могат да се възползват от благината...

Какво е Mahindra Reva e2o?

Това е компактен хечбек с две врати, четири места и дизайн, с който като че ли не сме свикнали много. Има си автоматична трансмисия, централно заключване и климатик, който може да се управлява от мобилен телефон. Не е зле като за толкова евтин електромобил...

Ние че няма как да се сдобием с e2o (произнася се и-ту-о) ясно, но ако си индиец и не живееш в Ню Делхи, кофти, цената се покачва доста – субсидията важи само за града. Дали трябва да удостоверяваш, че си жител на града, за да си купиш e2o, нямам идея. Но в Индия живеят твърде много хора и има твърде много малки и евтини коли – горницата за e2o извън Ню Делхи може да е сериозна пречка за продажбите.

Това се бави навсякъде по света – субсидирането на електрическата мобилност. Затова нещата се точат бавно. Ето, и в Индия имат план за за създаване на такава програма за $4.13 милиарда, но по всичко личи, че правителството не успява да я реализира. Е, поне Mahindra удържа на своето обещание да пусне на пазара (отново) евтин електромобил, но отстъпки за него има само в няколко региона на Индия – централната субсидия все още не е факт.

Снимки – overdrive.in

Все ми се ще да се занимавам най-вече с нещата в България. Индия, дето се вика, е прекалено далеч, та да мислим за тяхната електрическа мобилност. Но там поне в столицата имат тази 29 процента субсидия за покупка на електро кола. Не че ще се разсърдя да имаме в София такава оферта, но то и при нас е съвсем различно. Макар че пак има аналогия с липсата на централно решение – засега сме на етап безплатно паркиране на електро коли в София и Бургас.

Като нямаме Reva e2o какво друго подобно може да се купи у нас?

Засега изборът се ограничава до Вромос Киви. Като говорим за по-ниски цени, разбира се. Базираната до Бургас Вромос сглобява електромобила с части от Китай в България и базовата му цена е 19,900 лв без ДДС. Няма пускане на климатик от смартфон, но e2о си е в "голям тираж" и затова цената е по-ниска, а същевременно има разни съвременни глезотии. Ако пък търси нещо втора употреба човек, по-евтинко, добри предложение се намират по Европа, иска си малко организация за докарване.

В заключение

Едва ли някой би спорил, Reva e2o е изглежда по-добре от своя предшественик. Това, което не е толкова добре, е че първите тестове предизвикват "смесени чувства (доста неща има в този преглед от 4 страници). Кусури е лесно да се търсят, но хем искаме евтино, хем качествено, хем да върви много. В e2o може да има по-малко от всичките тези неща и е похвално, че някой някъде се опитва "да сваля електрическата мобилност на нивото на народа". Защото както се вижда от блога за софийския Aixam Mega City, да караш електромобил определено си има предимства. А и с търсене се намират добри оферти макар и с някой и друг компромис. Като дойде време, ще им видят сметкат и на компромисите, производителите Wink.

A kолкото до (иронията във) въпроса в заглавието – ще се радвам да споделиш мнението си в коментарите отдолу.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 4395 пъти Последна корекция Неделя, 15 Февруари 2015 01:33
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.