Print this page
Вторник, 12 Ноември 2013 15:16

Тествано: Renault Kangoo Z.E. стига от София до Пловдив с 1 зареждане

От
ecars bg test renault kangoo sofia plovdiv
eCars.bg с Renault Kangoo Z.E. в Пловдив, след прехода с едно зареждане от София – Снимка: eCars.bg
В този блог: Пробвахме и успяхме – изминахме 140 км с Renault Kangoo Z.E. без да дозареждаме на магистралата.

Да го обобщим още в началото – с едно зареждане можеш да стигнеш от София до Пловдив с електромобил. Направихме такъв тест днес, 12 ноември 2013 и сега да споделим подробности за постижението, с компромисите, които направихме и какво трябваше да правим, за да успеем...

Идеята

Да (по)натоварим електрическия Renault Kangoo Z.E. и да изминем разстоянието от София до Пловдив с едно зареждане на батерията. И понеже в двете посоки е различно, естествено да успеем и обратно. Пишем този блог в Пловдив, докато чакаме електромобилът да се зареди и ще го допълним по-късно с резултатите от теста в посока Пловдив - София. Сега за подробностите по този първи по рода си електромобилен тест в България.

Електромобилът

Renault Kangoo Z.E.

  • Реален пробег нормално шофиране: 125 км
  • Релен пробег динамично шофиране (или в зимни условия): 80 км
  • Батерия: 22 кВтч
  • Пробег по NEDC: 170 км
  • Мощност: 44 кВ (60 кс), 226 Нм
  • Макс. скорост: 130 км/ч
  • Време за зареждане: 9-10ч. от обикновен ел. контакт (6-8ч. с наличния специализиран кабел)

Как стартирахме

Да го изброим така:

  • Екипът на eCars.bg (двама)
  • Професионален оператор
  • Известно количество кашончета с мед
  • Една тревна косачка

Как шофирахме

Стартирахме с пълна батерия и изброения отгоре товар около 10 часа на 12 ноември от кв. Мусагеница. На старта системата показваше прогнозен пробег от 97 км. Бяхме подготвени за бавно шофиране със следните параметри:

  • Изключен климатик
  • Включено допълнително отопление
  • В ЕКО режим

Като за магистрала, направо се влачехме. Това е факт, но знаем, че трябва да караме много бавно на изкачване с електромобила, за да стигнем до Пловдив. Иначе можеш да караш Kangoo Z.E. по магистралата със 120 км/ч без проблем. Ако не е за дълго разстояние, нямаш грижи.

Споделяме всичките тези компромиси, за да е ясно как стана възможно стигането до Пловдив, без презареждане. Защото целта на теста ни беше да проверим точно тази способност.

Когато караш толкова бавно по магистралата към Пловдив осъзнаваш колко много има за изкачване. Не рядко трябваше да караме в аварийната лента, за да правим път на тировете – да, компромисът е голям, но електромобилът се справи със задачата. И това, което се случи в крайна сметка е следното:

1. Отнема 2 ч. 45 мин, но можеш да идеш от София до Пловдив (140 км маршрут) с натоварен електро миниван за 2-3 лева!
2. Засега скоростта на движение за горния случай и супер бавното зареждане са сериозен недостатък.

Имаме още за споделяне, предстои ни и връщане до София, най-малкото. Оказа се, че по-голямото предизвикателство в нашия тест е зареждането. Макар и бавно стигнахме до Пловдив, но без бърза зарядна станция, на която да напълним батерията догоре за 30 мин, стандартното зареждане от битов контакт взима 9-10 часа.

Факт: с 250 км пробег и опция за бързо зареждане електромобилите автоматично стават много по-интересни ;). Даваме нашето рамо това да стане по-скоро.

Ето и краткият ни Facebook разказ за връщането от Пловдив към София:

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 4315 пъти Последна корекция Неделя, 15 Февруари 2015 01:54
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.