В настоящия вариант, ако веднага след потегляне се качите на магистралата и по-късно ви трябва по-висока ефективност в града, до пристигането ви там в батерията няма да е останала никаква енергия. Това няма да се случва в Toyota Prius V 2012. Малка, но важна софтуерна модификация.
Друга функция на Prius V 2012 (който в Европа ще се продава като "+") е възможността за регенериране в електрически режим не само чрез зареждане от мрежата, но и с помощта на бензиновия двигател. Тази функция се добавя към стандартната регенеративна система в стандартния Prius, която се използва при спиране и движение по инерция.
Това са промените, разкрити досега от Toyota чрез тест драйв на прототипи. Може да има и повече подобрения, но те ще бъдат разкривани на етапи и Toyota със сигурност ще достигне възможностите на произвеждания от GM Chevrolet Volt. Toyota вече има (и то какво) име в тази пазарна ниша и въпреки че изцяло електрическият режим е само 20 километра, мнозина каращи на дълги разстояния ще могат да постигат ефективност немислима досега. А това ожесточава конкуренцията, факт, изцяло в полза на всички нас, потребителите.