Print this page
Четвъртък, 14 Юли 2011 14:00

Nissan разработва план за рециклиране на батерията на LEAF

От
Ново приложение за втори живот на използвани батерии от електромобил Nissan LEAF

Електромобилите са превозни средства, които предполагат многостранен подход към различните технологии и понятието рециклиране и в тази връзка Nissan разработват план за даване на втори живот на батериите на електромобили в индустрията за производство на електроенергия.

Когато конвенционалните автомобили достигнат края на 'живота' си - след злополука, щети или просто предел на амортизация или иначе казано старост, основните им компоненти обикновено се претопяват за скрап...

От друг страна, батериите на Nissan LEAF е твърде ценна, за да бъде сполетяна от тази съдба и Nissan вече планира как те могат да бъдат рециклирани.

Освен повторното използване на батерията, новото приложение ще позволи на излишната енергия от възобновяеми източници, като слънчева и вятърна енергия, да се съхраняват и след това отдават в пиковите часове, намалявайки необходимостта от поддържане на конвенционалните централи в готовност.

Напълно заредена батерия на Nissan LEAF притежава достатъчно енергия за захранване на тристаен дом за около три дни (8 кВ/ден). Тя има огромния потенциал за съхранение на електрическа енергия, произведена от слънчеви лъчи, която след това да отдава, когато слънцето не грее и осигурява възможност за използване на вятърна енергия, дори когато няма вятър.

"Nissan LEAF е съвсем нов продукт, но ние трябва да мислим отсега за това, как ще процедираме с колата, когато става въпрос за края на нейната служба", споделя Джери Хардкасъл, вицепрезидент по проектирането на превозни средства и развитие в Nissan Technical Centre Europe . "Въпреки че LEAF е проектиран да 'работи' толкова дълго, колкото всеки обикновен автомобил, някои батерии ще станат достъпни от повредени при щета електромобили по-рано и ние трябва да управляваме правилно използването на тези части."

Първата мащабна демонстрация на производството на възобновяема енергия и акумулаторна батерия с помощта на батерии от LEAF е изложена в световната централата на Nissan. Един съвместен проект, създаден от Nissan и Sumitomo Corporation, наречена 4R Energy, започна тестове с използването на слънчеви панели и даде втори живот на литиево-йонни батерии, използвани преди това в електромобили Nissan LEAF.

Зареждането на батериите извън електромобила,ще става с енергия от възобновяеми източници
Зареждането на батериите извън електромобила,ще става с енергия от възобновяеми източници

Ток за новата система за съхранение се генерира чрез слънчеви клетки, фотоволтаични панели, инсталирани в сградата с офисите на Nissan и се съхранява в литиево-йонни батерии. След това енергията се използва за зареждане на електрически превозни средства.

Със седем станции за зареждане (три за бързо зареждане и четири за стандартно), свързани към слънчевата мрежа в централата на Nissan, общото производство на електроенергия, която може да бъде съхранявана и отдавана е еквивалент на пълното зареждане на около 1800 броя Nissan LEAF годишно.

Това се равнява на годишно намаление от 15,4 тона на емисиите на CO2 и ще даде възможност на електрически превозни средства да бъдат зареждани чрез напълно възобновяем източник на енергия. Електричеството може да бъде доставено за електрически превозни средства, независимо от времето на деня или метеорологичните условия.

"Nissan LEAF е вече с нулеви вредни емисии, от гледна точка на превозно средство", добавя Хидеаки Ватанабе, корпоративен вицепрезидент на сектор 'Глобални нулеви вредни емисии' в Nissan. "Сега, за да се максимизира този потенциал, ако ние използваме енергия от възобновяеми източници за 'електрическата' част, това наистина ще бъде нулево отделяне на вредни емисии."

[Източник: Nissan]

Прочетено 2702 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:47
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.