Print this page
Понеделник, 12 Декември 2011 10:30

Подобрена батерия за Chevrolet Volt почти 'зад ъгъла'

От
Батерията на Chevrolet Volt 'на поправка'

Миналата седмица се появи информация, че General Motors е много близо да реализиране на пакет корекции за батерията на Chevrolet Volt, който според инженерите ще елиминира риска от потенциален пожар дни след претърпяна катастрофа...

Сред въпросните планирани бързи поправки е ламиниране на електрическите вериги в 200-килограмовата батерия на Volt, усилване на кожуха на литиево-йонната батерия и по-добра защита на охладителната система срещу течове при силна катастрофа. GM реагира бързо за успокояване на притесненията около Volt, след като щатски агенции по безопасността започнаха разследване на риска от пожар на батерията на зареждаемия хибрид миналия месец. С такава сравнително бързо поправка в сервизните центрове би спестила на автопроизводителя разходи и удар по репутацията от по-детайлно официално привикване на колите за отстраняване на проблеми. Съответно до края на миналата седмица инженерите на компанията трябваше да представят на ръководството сравнително евтин начин за модифициране на батериите на близо 6,000 броя Volt в САЩ, с вероятна стойност на поправките под $9 милиона. Това може да включва и сервизния труд, но разходите може да се увеличат, ако регулаторните органи натиснат за по-детайлно решение.

От управата на компанията казват, че батерията на Volt е в безопасност по време на и веднага след катастрофа и че проблемите не са свързани с каквито и да било пропуски в производството на клетките, доставяни от южно корейската LG Chem Ltd. Според GM Volt е безопасна кола, но въпреки това компанията предложи на всеки от собствениците на Volt оборотна кола за периода на разследването. Изпълнителният директор на GM Дан Екърсън дори вдигна летвата още по-високо, като в безпрецедентна стъпка се ангажира компанията да изкупи обратно всеки Volt, чийто собственик е загрижен за безопасността си.

Междувременно влиятелната застрахователна група {tooltip}IIHS{end-link}Insurance Institute for Highway Safety{end-tooltip} обяви, че не смята да лиши Volt от петзвездния му рейтинг за безопасност. Оценките на групата се следят стриктрно от потребителите и често се използват от маркетинг отделите на автопроизводителите.

Националната агенция за безопасност на магистралния трафик {tooltip}NHTSA{end-link}National Highway Traffic Safety Agency{end-tooltip} също не смята да 'сваля звезди' от Volt, а както вече много пъти сме казвали, закъснялото навлизане на електромобилите у нас (и не само, разбира се) всъщност е добро, защото в период от година две след пазарните реализации много от детските болести на първите масови електромобили могат да бъдат 'излекувани' и понеже тук става дума за Chevrolet Volt, когато колата се появи на нашия пазар в този си вид или под формата на европейския си вариант Opel Ampera, някои възникнали притеснения вече няма да са грижа. А и следейки нашите статии разбирате за различните корекции и когато дойде време да избирате някой от тези електромобили в България, ще знаете какво да питате, за да сте сигурни че получавате 'актуализиран' вариант.

[От: EV News]

Прочетено 1985 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 08:59
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.