Към началото на 2019 г. в Европа има около 6000 CCS DC зарядни станции

dc-zarqdna-stancia-magistrala-trakia-plovdiv

Към началото на 2019 г. в Европа има около 6000 CCS DC зарядни станции

dc-zarqdna-stancia-magistrala-trakia-plovdiv

В този блог: Само през 2018 г. са монтирани около 2000 нови бързи зареждачки.

Данните са на ccs-map.eu, а колегите от electrive добавят малко полезна конкретика, според която реалният брой на устройствата може да е различен.

Данните на CCS Charge Map сайта сочат, че към началото на 2019 г. в Европа има около 6000 DC зарядни станции с CCS кабел, най-много от които в Германия – 1491. Според electrive, обаче, някои устройства може да са дублирани в общата бройка, тъй като се водят в мрежите на различни оператори.

Германците са се активизирали здраво, като изпреварват значително Англия, която е на второ място със 1106 станции и са монтирали повече устройства отколкото има във Франция, Норвегия и Швеция заедно.

Това е малко изненадващо предвид преднината на Норвегия по брой електромобили, но само потвърждава сигналите от норвежката електромобилна асоциация за недостиг на зарядни устройства в страната и призивите за тяхното увеличаване, както и за коректност при използването.

Според класацията, в момента в България има 18 CCS зарядни станции. Много малко са в сравнение с водещите държави, но сме пред другите в региона, включително Турция, а темпото през 2019 г. ще се увеличи и ще вървим напред.

В Централна Европа засега станциите също са малко – по около 90 в Полша и Чехия и по 35 в Унгария и Словения.

Повечето устройства са с мощност до 50 кВт, но вече се увеличава броят и на 100, 150, 175 и 350 кВт зареждачките. За последните са нужни кабели с охлаждане, около които все още има технологични предизвикателства. Те идват най-вече от това, че кабелите не са толкова гъвкави, излизат от горната страна на станциите, защото ако са ниско се влачат по земята, цапат и амортизират по-лесно, както и от по-малката дължина от 3 метра. Последното, а и това, че не са толкова гъвкави, предизвиква затруднения с включването им в коли, чийто заряден порт е отстрани, например на предния калник до вратата.

Нова технология е, производителите следят отзивите от употребата и правят промени, така че с времето удобството ще се подобрява и техниката като цяло ще се оптимизира.

Очакваме темпото на инсталации да се покачва значително през 2019, 2020 и 2021 година, най-вероятно с много по-голямо увеличение на годишна база отколкото 2018 спрямо 2017 г. eCars участва в този процес, като от тази година добавя DC зарядна инфраструктура към своето портфолио в България и съседните държави.

 

Share this post

Comments (9)

  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm
  • ПЕТЪР ПЕТРОВ Reply

    в България има поне 25 бързи /50kW/ CCS зарядни станции – реални. Справка PlugShare.

    January 13, 2019 at 1:47 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *