500 кВт зареждане е новата хипер макс цел на Япония и Китай

dc-zarezhdane-nissan

500 кВт зареждане е новата хипер макс цел на Япония и Китай

dc-zarezhdane-nissan

В този блог: Сякаш супер яката 350 кВт мощност е малко, та ето нова значително по-мощна цел за зареждане на електромобили, планирана съвместно от Китай и Япония.

Двете държави обявиха план да си сътрудничат в разработката на нов стандарт за бързо зареждане на електромобили с мощност над 500 кВт. За целта на 28 август асоциацията CHAdeMO и China Electricity Council (CEC) ще подпишат официален документ за инициативата…

Китайското и японското правителства подкрепят проекта, което може да спомогне разработката на общ стандарт. Планът е той да е готов до 2020 г.

Вече е пределно ясно, че японците няма да се откажат от своето CHAdeMO. Междувременно Европа залага на Combined Charging System (CCS). Китай пък се ориентира към собствен GB/T стандарт, а Tesla също има своя технология, но планира да предложи GB адаптер за китайския пазар.

Всичкото това означава, че поне засега, а и в средносрочен план, бързото зареждане на електромобили няма да е унифицирано с един световен формат.

Новината за съвместен проект между Япония и Китай е на път да промени допълнително нещата, защото е планирана не само промяна в щепсела и контакта, но и в протоколите за зареждане. Хубавото е, че новата система ще е съвместима с настоящите CHAdeMO и GB/T стандарти, което означава, че с нея ще могат да се зареждат и по-стари електрички.

Поне на хартия мощностите растат като трева след дъдж, но има много предизвикателства по веригата. Едно от тях са батериите, които дори при най-новите в момента електромобили (с изключение на Tesla) се зареждат с няма и 100 кВт мощност. Първата електричка с яко зареждане на пазара ще е Porsche Taycan 2019, с 800V батерия (350 кВт зареждане).

Друго предизвикателство за електрическите мрежи е осигуряването на мощности по места. 4 зареждаки по 250 кВт на едно място, например, ще означават нужда от повече от мегават за едновременна работа на макс. мощност.

И това е само една трета от мощността на зареждане на електро автобуси и камиони. В тази връзка, новият китайски GB/T стандарт ще поддържа до 900 кВт от 2019 или 2020 г. Един конкретен пример би бил паркинг за електро тирове на магистралата. 20 зарядни станции по 600 кВт всяка правят…

Направо не е за смятане, но едно реалистична инсталация на магистрала през 2020 г. би могла да е 8 DC зареждачки по 150 кВт всяка (за коли). Пак е сума ти ток, но натам отиват технологиите.

Сега сме още масово на 50 кВт DC зареждачки, но още през следващата година те ще започнат да стават неподходящи за определени места и електромобили. Или поне ще трябва да се планират по-дълги престои. Междувременно, ето че се работи по технологично развитие, така че след 2-3 години да има стабилна използваема технология за масова употреба.

Share this post

Comments (9)

  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm
  • Ко-не? Reply

    Преполагам тези големи мощностти ще имат локални буфери които 24/7 ще дърпат ток от мрежата за да държат голямо количество енергия като cache близо до зареждачките, за да не се налага да има пикове от 1MW като има 4 коли за зареждане и 0 MW като ги няма.

    August 26, 2018 at 1:43 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *