Обединение в бранша е жизнено важно за електромобилите
Докато авто производителите продължават да пускат електромобили на пазара, правителства, общини и електрически компании са изправени пред предизвикателстата на изграждене на необходимите инфраструктури.
Сътрудничеството между различните участници в процеса е от съществено значение за пазарното приложение на алтернативните горивни системи, според последната публикация на PwC в това направление – Charging Forward: Electric Vehicle Survey…
PwC интервюира над 200 висши служители от различни браншове – автомобили, технологии, електрически дружества, енергийни компании и правителствени организации. Около една-треа (33.8%) от интервюираните смятат, че липсата на инвестиции за модернизиране на мрежата е основното препятствие пред масовото разпространение на електромобилите. Освен това, липсата накапацитет в пиковите часове на потребление на енергия също е притеснителна, според 31.1% от запитаните.
Макар да няма почти никакво съмнение, че сътрудничество между свързаните с процеса страни като правителства, електрически компании, общини и частни интереси е необходимо за устойчиво развитие на структурата за електромобили (според 35.3% от интервюираните всеки трябва да сподели финансовите тежести), правителствените агенции в частност, ще създават всеобхватни финансови инициативи за останалите участници. Всъщност, това е вече факт, с предлаганите от различни правителства по света милиарди долари под формата на заеми, помощи и отстъпки чрез различни стимулиращи програми.
“Финансиране на модернизирането на инфраструктурата, необходима за електромобилите остава все още предизвиква спорове в бранша”, коментира Брандън Мейсън, старши анализатор в Autofacts.
Компаниите продължават да работят за постигане на баланс между инвестициите в развитие на нови технологии и прехвърляне на разходите върху потребителя. В допълнение, приравняване на цените на електромобилите с тези на колите с ДВГ остава ключово предизвикателство за масовото разпространение на електрическите коли.
Почти половината от запитаните (41.6%) посочват, че дългосрочните спестявания биха били основната причина потребителите да плащат повече за електромобили.
“С постоянното понижаване на разхода на гориво при сегашните коли с ДВГ за влизане в стандартните за вредни емисии в идните години от страна на автопроизводителите, потребителите преосмислята по-високите цени на електромобилите”, продължава Мейсън. “С повишаване на цените на горивата обаче, търсенето на електромобили или хибридни коли ще се увеличи в краткосрочен план.”
Почти 68.8% от запитаните вярват, че хибридите и зареждаемите електрически хибриди (PHEV) са най-атрактивни за клиентите като цяло.
По отношение на производството на хибриди и електромобили, Autofacts предвижда, че годишното производство ще достигне около девет милиона до 2020 г., което ще представлява около 9% пазарен дял в световен мащаб. От тях почти една трета или три милиона коли ще бъдат зареждаеми или изцяло електрически. Значително увеличение на обемите се очаква в периода 2017-2020 г. с навлизане на второ и трето поколение електромобили и съответните съпътстващи технологии.
[Източник: www.pwc.com/auto]
Leave a Reply