Как да изминете 850 км за 2 дена с електрическия Nissan Leaf

Nissan Leaf на дълъг път

Как да изминете 850 км за 2 дена с електрическия Nissan Leaf

Nissan Leaf на дълъг път

Някой ден и ние ще имаме тази възможност, но сега честта да тестват електромобил както си му е реда се пада на колегите от AllCarsElectric.com. Ето как протече техния скорошен Nissan Leaf тест на по- дълго разстояние…

Всички знаем, че електрическите коли като Nissan Leaf 2011 са разработени да задоволят ежедневните нужди (от шофиране) на 90% от населението. В повечето случаи това означава човек да живее в или близо до голям град, изминавайки дневно между 10 и 70 км.

Ние обаче решихме да пробваме едно по-дълго пътуване с наличната технология за бързо зареждане на Leaf до 80% от изтощена батерия за по-малко от 30 минути.

И така, въоръжени с тази технология, ние решихме да поемем това предизвикателство и се отправихме на двудневно 850 км пътешествие по различни пътища с две деца и пълен багажник.

На този етап е важно да повторим (за пореден път), че Nissan Leaf 2011, като повечето електрически коли, не покрива големи разстояния. Освен това, честото зареждане на бързи трифазни зарядни станции не се препоръчва от Nissan.

Нашата тестова кола, Leaf 2011 европейски модел, е само на няколко седмици. С успешно пътуване на средно разстояние предната седмица, опаковахме багажа и се отправихме на изток, напускайки Бристол на югозападния бряг на Великобритания, в посока Норуич в източния края на Англия, на около 380 километра по най-бързия път.

В САЩ бързите зарядни станции са рядкост и във Великобритания ситуацията не е кой знае колко различна, с около 15 налични точки в цялата страна. В идеалния случай, те са на спирките за почивка по магистралите, но в тези начални дни на тази технология за бързо зареждане, струващите $20,000 бързи зарядни се намират най-вече по дилърите на Leaf.

Предишни пътувания са ни научили, че при магистрални скорости нашият Nissan Leaf 2011 има пробег от около 80 до 100 километра, което означава, че трябва да шофираме по-бавно, за да увеличим пробега на между 130 и 160 километра с едно зареждане.

И така, маршрутът беше начертан. Първият етап включваше пресичане на страната за около 90 минути на разстояние около 115 километра с 10% наклони, малко магистрали и пристигане до първата ни зарядна станция с още енергия в батерията.

Nissan Leaf бързо зареждане при дилър
Nissan Leaf бързо зареждане при дилър

Nissan Leaf бързо зареждане при дилър

30 минути след спирането за зареждане батерията беше “напълнена” и ние потеглихме към втората зарядна станция.

И така, продължихме, спирайки при дилъри, разполагащи с бързи зарядни и дори успявахме да се качваме на магистрали за кратки 80 километрови преходи между зарежданията, което ускори пътуването и позволи на колата да покаже своите възможности.

Не беше пътуване само по мед и масло, разбира се. С пристигането при един от дилърите заварихме повредено бързо зарядно и със само 15 километра оставащ пробег нямаше как да продължим. За щастие след около 40 минути техниците успяха да поправят голямата машина.

Като изключим този (и няколко други с поставени на публично място бързи зарядни) проблем, приключихме първия ден от пътуването с резервна енергия. С нощно ниво 2 зареждане и промяна в маршрута на следващия ден изминахме около пет пъти нормалния дневен пробег на Leaf само за 48 часа.

Успяхме, доказвайки, че ако не друго, е технически възможно да се използва Nissan Leaf 2011 за дълго пътуване, стига по пътя да има съответните подходящи бързи зарядни.

Nissan Leaf екран за зареждане

Nissan Leaf екран за зареждане

Отбелязахме обаче и някои сериозни недостатъци. Освен че се налагаше да се отклоняване до дилърите с бързи зарядни, бяхме принудени да пътуваме повече и да губим време при дилъри, чиито обекти не предлагат условия за деца.

Подложихме също така батерията на нашия Leaf на по-голямо натоварване, което увеличи температурата й с няколко деления на информационния датчик.

Най-притеснителното обаче беше, че трябваше да планираме пътуването си в работно време, за да можем да използваме зарядните устройства на дилърите.

Но нашият Leaf се държа страхотно, спестихме огромна сума от това, че не сипвахме гориво и пътуването беше успешно. Добре ли е да пробвате и вие?

Бихме казали, че за дълги пътувания от време на време всичко е OK, но внимавайте за неподозираните повреди, които може да нанесете на своята батерия, ако планирате такива пътувания често. Предупредени сте.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *