Световната банка оценява е-колите на $250 милиарда до 2020
“Когато правите някои груби сметки, значи предстои голяма промяна.”
Това е заключението от ново проучване – “Програмата на превозни средства с нова енергия на Китай: Предизвикателства и възможности” – направено от Транспортния офис на Световната банка и глобалната консултантска компания PRTM.
Наскоро колегите от Autoblog Green са имали възможността да говорят с Оливър Хазиме от PRTM, според който проучването показва, че няма начин електромобилите да не се наложат масово в следващото десетилетие. Единият начин е чрез глобална верига на стойността за електрическите превозни средства, която се очаква да достигне $250 милиарда до 2020г…
Хората вярват в различни неща, но Хазиме смята, че това е “повече от постижини” и “вероятно” някъде между 9 и 10 процента от колите, продавани през 2020 да са електромобили. Прибавете всички компоненти на електро колите (особено батериите) и неща като свързано разрастване на устройствата заради смарт мрежата и ще стигнете до онези $250 милиарда от заглавието:
Гледайки посоката, в която автопроизводителите работят, кривата на разходите и какво очакваме от ДВГ технологията, тенденцията е, че икономиките ще генерират достатъчно търсене и работа за постигане на тази цифра.
За да получат тези 10%, Авторите на проучването не са се позовавали излишно на стряскащите цени от само $120 за барел на петрола за 2020г. Ако цената на петрола реално стигне до $150 или $160, нещо “по-вероятно” според Хазиме, тогава натискът ще стане още по-силен. “Когато икономическият смисъл започне да се вижда, според не само начално желаещите – два или три процента – ще бъдат купувачи за тези неща [електромобилите]”, добавя той.
Дори 10% годишни продажби все така са само 2-3% от общите авто продажби, но засега това е все още твърде оптимистична прогноза. Хазиме изучава тези цифри отдавна обаче и не е променял кой знае колко прогнозата си за 2020г. в последните няколко години, заради големите усилия, които Китай полага за електрифициране на своя автопарк:
Наистина се откроява фактът, че Китай е напред, но бих казал, че това е така, защото политически те имат по-ясно разбиране за важността от преминаване към електромобили. Може да сте на мнение, че това е така заради еднопартийното управление и е лесно да се мисли така, но нещата реално се случват и от самото начало инициативите са много солидни. Не става дума за 20 или 30 коли, а за минимум 1,000 и те бързо увеличават бройката, като в същото време инвестират усилено в технологии за батериите и моторите.
Ако искате да видите пълния (английски) вариант на проучването, може да го свалите в PDF вариант от тук.
[Източник: Транспортен офис на Световната банка]
Leave a Reply