Антарктически тест за електромобили
Добре известен факт е, че точно като хората, електрическите коли работят най-добре в умерен климат.
Коя е най-ниската температура, при която електрическата кола е все още функционална? И как да се направи такъв тест?
Тъй като вече е доказано, че модели като Tesla Roadster 2011 имат повече от адекватно поведение при температури до 7? без осезаем спад в производителността или изминаваната дистанция, потребители живеещи “на север” са се оплакали, че тази концепция за студено е тяхното определение за топъл пролетен ден.
За щастие, американското министерство на енергетиката се намеси, с подробности за програмата за изпитания, включващи два електрически камиона, ползвани при сурови температури – на терена на американската антарктическа програма за научни изследвания – станцията Макмърдо в Антарктида.
Още през февруари, ниско-скоростните ел-камиончета E-ride EXV2 са били транспортирани до Макмърдо, където да се ползват и наблюдават от съвместен екип от Националната научна фондация (NSF) и Националната лаборатория за възобновяема енергия (NREL), за да се види колко добре ще се държат базови електрически превозни средства при изключително студено време.
Със средна температура от 0? градуса Целзий и минимална температура -30? през зимата, двете превозни средства ще бъдат поставени извън препоръчваните оперативни температури, особено за електромобили от типа на голф-количките.
Все пак, двете камиончета няма да са напълно неподготвени в Антарктида.
Двата електрокамиона няма да заминат за Антарктида напълно неподготвена. Инженерите от Националната лаборатория за възобновяема енергия (NREL) са оборудвали двете превозни средства със значителна изолация на кутията на батерията, както и с нагреватели на самата батерия, за да се справят с екстремните температури. Първоначално изпитване на NREL до 5? градуса, доведе до положителни резултати с двете превозни средства и добро представяне в рамките на спецификациите.
Интересното е, че двете електрокамиончета избрани за изпитанията, едва ли са това, което повечето хора си представят като реална електрическа кола. С ограничен обхват и скорост, много малко удобства и използване на оловно-киселинни, а не на съвременните литиево-йонни акумулаторни батерии, EXV2 едва ли са конкурентни на по-напредналите и “тарикатски” електромобили.
Въпреки това, има логика в така провеждания експеримент. Да, двете електровозила са много стандартни, базови електрически превозни средства, но това облекчава поддръжката и гарантира, че разходите за ремонт ще бъдат сравнително ниски. Зареждането на батерията става чрез обикновен контакт, което премахва нуждата от скъпи електро-колонки за зареждане.
Кой знае? Може би следващата серия изцяло електрически превозни средства ще летят при температура под нулата, при 24 часа тъмнина – която за зимната Антарктика ще бъде нещо обичайно, например Ford Focus 2011 или може би 2012 Volvo C30?
При тези тестове в крайно студено време, можем да предположим, че поне няколко автопроизводителя ще опитат шанса си.
[Источник: allcarselectric]
Leave a Reply