Opel Ampera разпродаден още преди излизането си на пазара
През ноември 2010, General Motors започна да приема поръчки за Opel Ampera 2011 на цена от €42,900 в Германия ($61,123 по сегашния курс в САЩ, където Chevrolet Volt 2012 се продава с $21,128 по-евтино, макар в Европа да не е много по-евтин… хм, не и в Англия), но тази цена очевидно не притеснява потенциалния Ampera купувачи.
Според Automobilwoche, около 5,000 потенциални купувачи са внесли €150 депозит за Ampera, което означава, че всичките бройки Ampera, които ще заминат за Европа тази година (колата се сглобява в САЩ) са резервирани. Или…?
В официално прес съобщение от Opel се казва, че:
Тези 5,000 (2,000 за крайни клиенти и 3,000 за корпоративни автопаркове) първоначално заявили желание за покупка клиенти могат да загубят единствено своя незначителен депозит, ако решат да се откажат. Така че преди продажбите да започнат в четвъртото тримесечие на 2011 г., няма как да разберем дали електромобилът с удължен пробег на Opel е наистина предварително разпродаден. Ако не друго, изглежда можем да очакваме 10,000 броя в продажба през 2012 г.
Интересното е, че вече има мнения, че Opel Ampera ще бъде по-атрактивен и по-можещ от Chevrolet Volt, а лично аз, като човек, занимавал се дълги години с внос на автомобили от Америка, който е абсолютно наясно с политиката на автопроизводителите на различните пазари и разликите между този в Европа и САЩ, съм учуден (и не само аз) от решението на GM да продава и Volt, и Ampera в Европа. Със сигурност разлика в цените ще има и ако популярността може да е индикатор, в Европа Opel определено ще има предимство по този показател, а и както личи от броя на приетите депозити, сравнително високата цена за този клас определено не е пречка за купувачите и това може само да ни радва, защото ‘скъпото зелено’ въпреки всички е обект на засилен интерес.
Иначе, Ampera е четириместен електромобил с удължен пробег, което накратко означава, че след изчерпване на енергията в батерията, на помощ идва добият стар бензинов двигател, допълнен с генератор. Ampera разполага с електромотор с мощност 110 kВ/150 кс и ускорява от 0-100 км/ч за приблизително девет секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 161 км/ч. Монтираната под централния тунел литиево- йонна батерия (заради което и отзад има само две места, което пък придава по-луксозен вид на колата) осигурява пробег от 40 до 80 км в зависимост от стила на шофиране и както вече споменах, след изчерпване на нейния заряд се включва 1.4-литров бензинов двигател с мощност 63 кВ/86 кс, който захранва генератор, произвеждащ електричество за още приблизително 400 км пробег.
Като цяло пробегът на Opel Ampera е над 500 км, при среден разход от 1.6 л/100 км, което отговаря на около 40 г/км CO2 емисии. Над 80% от европейците обаче изминават до 60-80 км на ден, което означава, че по-голямата част от притежателите на Ampera ще използват само електрическия режим на колата. Това е доста по-евтино дори от икономичен дизелов автомобил с разход от около 12-14 лв за сто километра (около 5/100), срещу малко над 6 лв при Ampera. Май е време за депозит, хора!
{becssg}ev/opelampera|width=600|height=383{/becssg}
Leave a Reply