Volvo разработва три варианта на електромобил с удължен пробег
Volvo предприе следващата стъпка в своята стратегия за електрификация – към изпитване на електрически превозни средства с удължен пробег. С подкрепата на шведската агенция по енергетика и ЕС, проектът ще се състои от три възможни комбинации на технологии, а тестовете ще започнат в първото тримесечие на 2012 г.
Три-цилиндров двигател с вътрешно горене ще допълва електрическото задвижване на предните колела. Две от решенията са базирани на Volvo C30 Electric и в двата случая размерът на батерията е намален до известна степен, за да направи се осигури място за двигателя с вътрешно горене и резервоара за гориво…
Дерек Краб, вицепрезидент ‘Двигателно инженерство’ на Volvo Car Corporation
Техническа концепция I: Volvo C30 с последователно свързан удължител на пробега. Този вариант е базиран на електрическо C30 с три-цилиндров двигател с вътрешно горене с мощност 60 к.с. (45 кВ); монтиран e под пода на багажника. Автомобилът също така има 40 литров горивен резервоар.
Двигателят с вътрешно горене е свързан с 40 кВ генератор. Мощността, която той осигурява е 111 к.с. (82 кВ), a водачът може да избере опция генераторът да зарежда батерията, като по този начин се увеличава работния диапазон на колата на електричество.
Техническа концепция II: Volvo C30 с паралелно свързан удължител на пробега. В това изпълнение, колата получава по-мощен двигател с вътрешно горене в задната част и с 40-литров горивен резервоар. Разликата между това и първото решение е паралелното свързване, като турбо двигателят с мощност 190 к.с. задвижва задните колела посредством шестстепенна автоматична трансмисия.
Резултатът е по-добра горивна ефективност при шофиране с двигателя с вътрешно горене по магистралата. С помощта на 40 кВ генератор батерията може да осигури на колата увеличен обхват само на електричество.
Тук електрическият мотор също е с мощност 111 к.с. (82 кВ). Двата източника на енергия дават на електромобила обща мощност от 300 к.с. за ускорение от 0-100 км/ч за по-малко от шест секунди.
Удължителят увеличава пробега до над 1000 км в допълнение към 75 км в електрически режим.
Техническа концепция III: Volvo V60 с паралелно свързан удължител на пробега. Това е решение, при което целият пакет задвижващо устройство е инсталиран под предния капак. 111 к.с. (80 кВ) електромотор се допълва с три-цилиндров турбо двигател с мощност 190 к.с. (140 кВ), двустепенна автоматична трансмисия и 40 кВ генератор. Двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела чрез скоростна кутия и зарежда батерията, когато е необходимо.
При движение със скорост до 50 км/ч колата винаги се захранва единствено от електричество. Двигателят с вътрешно горене се включва при по-високи скорости и зарежда батерията, когато зарядът й падне под определено ниво.
Батерията се намира под пода на багажника и осигурява пробег от 50 км само на електричество. Двигателят с вътрешно горене черпи гориво от 45-литров резервоар, а с удължител на пробега се изминават над 1000.
Серийният хибриден C30 с удължител на пробега е част от проект на ЕС, в който Volvo е единственият производител на автомобили, сред осемте партньори. Компанията разработва две паралелни хибридни решения за удължител на пробега с предоставянето на $1,7 милиона от Шведската агенция по енергетика.
Leave a Reply