Как да намалим цените на електромобилните батерии

Контрол при производството на батерията на Chevrolet Volt

Как да намалим цените на електромобилните батерии

Контрол при производството на батерията на Chevrolet Volt

Според Албърт Лам от Detroit Electric, батериите представляват около 54% от производствените разходи за една електрическа кола, 26% отиват за задвижващата система и останалите 20% се изразходват за производството на купето. Накратко, тези стойности насочват Лам към разработката на три потенциални стратегии за намаляване на разходите: намаляване на цените на батериите, намаляване на цената за производство на всяка кола и намаляване на разходите, свързани с инфраструктура, които се добавят към цените на електромобилите…

Намаляване на разходите за батерии

Тази цел може да се постигне по два начина:

  • Технологични подобрения или нови технологии: ако бъдат разработени по-добри технологии, цените на батериите ще падна, а животът им може да се удължи.
  • Производство в големи обеми

За да се постигне целта от 70% намаляване на разходите, доставчиците на батерии, автопроизводителите и енергийните компании трябва да си сътрудничат планират и да планирате циклите предварително, защото всички аспекти на жизнения цикъл на батериите да бъдат включени в общата сметка.

Намаляване на производствените разходи

Автопроизводителите могат да се справят с намаляване на разходите за производство на електромобили по три начина:

  • Стандартизация: с избор на внедряване клетка на определено ниво, обемът на производството може да се увеличи, а разходите да намалеят.
  • Дизайн и технологии: аеродинамика, тегло, съпротивление при въртене и управление на енергия са все фактори, които влияят на пробега на електрическите коли и ключов момент е избирането на технология и размер на батериите. Впоследствие тези фактори могат да повлияят на средствата, инвестирани в разработка и производство на батерии.
  • Стратегия за остатъци и повторна употреба: вторият живот на стационарно приложение включва три аспекта за намаляване на разходите. Тези стратегии се използват в тандем с технологии като тези във възобновяемия сектор (вятър и слънце); те са по-ефективни, по-надеждни оперативно и по-евтини – съответно само 15 лв за 20 кВ/месец и 7.5 лв за 10 кВ/месец. След това идва използването на разпределителни телеком възли и резервни компютърни захранвания. Този подход има предимството да е изключително надежден, с дълъг живот и намалени разходи за поддръжка и замяна.

Инфраструктури

И накрая, трябва да се търсят начини на по-евтина съпътстваща електромобилна инфраструктура:

  • Нови бизнес модели: нови подходи са, например, лизинговане на батериите отделно от електрическите коли или таксуване на потреблението (като про мобилните телефони). Петгодишна гаранция с обратно изкупуване и остатъчна стойност може също да намалят разходите за батерии.
  • Зареждане и V2G инфраструктура: включва намаляването на размера на батериите, което от своя страна зависи от броя ня зарядните станции, наличието на бързи зарядни устройства и и {tooltip}V2G{end-link}Vehicle to grid{end-tooltip} комуникация, чрез която може да печелим с отдаване на енергия към мрежата.

[Източник: cars21]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *