Как се обслужва сервизно електрическа кола на шестия месец?
Някои хора, някъде по света, вече 8 месеца карат своя Nissan LEAF по пътищата, докато други все още са в плен на първите шест опияняващи месеца. Трети пък, хм, да, това сме ние в България, все още са в плен на мечтите да си имаме Nissan LEAF или друга електрическа кола, но пък чакането си струва, защото междувременно научаваме за електромобилите на големите автопроизводители неща, които първите собствениците е трябвало да научат от личен опит. И ето сега, интересно е да видим какво представлява първото сервизно обслужване на Nissan LEAF, който между впрочем спечели поредната си “авто” награда, за което ще ви разкажем по-късно днес…
И да не ви го казваме ние, няма да ви е трудно да се досетите, че обслужването на една електрическа кола не е кой знае колко сложно – няма масла, филтри и ремъци за смяна, няма свещи за развиване на трудно достъпни места, а регенериращата функция на колата е причина спирачките също да се сервизират по-рядко. Е, има какво да се пипне тук и там, разбира се, но до голяма степен нещата се изчерпват с компютърни дейности. Няма ли някоя и друга течност, ще попитате. Ами, тази на чистачките си я доливате сами, нали, а иначе ви трябва само течност за поддържане на оптимална температура на силовата електроника, управляваща електромотора. Айде и на спирачната система… И понеже няма двигател с вътрешно горене и сложна автоматична трансмисия, няма нужда да следите нивото на антифриза или състоянието на маслото на автоматика .
Няма да е странно, тогава, ако си зададете въпроса защо дилърите на Nissan звънят на собствениците на LEAF, с покана да направят сервизен преглед на техните електрически коли на шестия месец от продажбата и в какво точно се състои обслужването?
Първата причина е просто в това, че Nissan препоръчва такова сервизно обслужване на шестия месец в книжката на LEAF, за да се поддържа колата в добро състояние. Мдаа, наистина простичка причина. Другата е, че по този начин от Nissan избягва в максимална степен привикването в сервизите заради открити дефекти, осигурявайки си потенциалната възможност да ги открие предварително, като в същото време прави щастливи първоначалните собственици, обръщайки им така търсеното от всички ни внимание.
ОК, ама все пак какво се включва в това сервизно обслужване? Ето какво – много Nissan LEAF собственици пишат по форуми като MyNissanLeaf.com, че обслужването на колите им на шестия месец е включвало преглед на системите под капака, отдолу под колата, както и налягането и правилното разположение на гумите, според препоръките на Nissan. И в добавка – пълна козметика на електро колата.
От коментарите по форумите става още ясно и че обслужването е толкова кратко, че повечето хора са изчаквали на място в сервизните центрове, сърбайки безплатно кафенце, докато преглеждат новините или нещо друго в нета.
Колко чини таз работа? В общи линии, зависи от дилъра. Някои представители на Nissan предлагат безплатно обслужване на шестия месец, докато други го оценяват на суми от $19.95 до $89 (грубо от 25 до 120 лв наши пари).
Е, как ви звучи? На нас като поредното приятно нещо, свързано с електрическите коли, така че с още по-голямо нетърпение очакваме възможността да изпитаме всичко това ‘на собствено гръб’. А като става дума за обслужване, това на шестия месец (поне при Nissan LEAF) е само препоръчително, а първото по-голямо сервизиране е на първата година или на 25,000 км. И когато някой ден дойде време за това, проверете предварително цените, може вашият дилър ‘да го дава по-скъпо’ !
[От: Green Car Reports]
Leave a Reply