Autolib по английски – и в Лондон май ще споделят електро коли
Париж-Лондон-Ню Йорк. Емблематична ос от три невероятно космополитни града. Първият обаче съвсем наскоро обяви супер мащабна схема за споделяне на електрически коли, наречена Autolib и кога англичаните са изоставали? Лондонското кметство вече проучва възможностите за създаване на електромобилен клуб по подобие на новата Autolib система на Париж, с което да се помогне на кмета на Лондон да постигне целта си за разпространение на хиляди електро коли и колонки из града в следващите години.
Мурад Къреши, председател на комисията по околна среда в лондонското кметство е казал пред BusinessGreen, че планира да посети Париж следващия месец, за да разбере как Лондон може да направи своя схема за споделяне на електрически коли по подобие на парижкия план за 235 милиона Евро…
Абонаментните планове за Autolib схемата на Париж започват от €10, съответно с най-високата цена от до €8 за половин час наем на електрическа кола Bluecar. По-скъпите планове пък вървят с по-ниски такси за ползване (виж подробности в статията ни за Autolib).
Лондон вече копира стартиралата преди четири години в Париж схема за споделяне на велосипеди Velib, създавайки мрежата “Boris Bike” и тъй като Autolib е практически версията за коли на Velib, копирането й би било логична следваща стъпка за Лондон.
Според Кюреши, ЕПС клуб може да помогне на столицата да постигне своите електромобилни цели. Кметът Борис Джонсън е подложен на постоянни критики заради отстъпа си от обявените електромобилни цели, след като намали първоначалната цел за монтаж на 25,000 електро колонки до 2015 г. на 7,500 до края на 2013 г. Основната причина за недоволството на хората обаче е последвалото драстично намаление до само 1,300 зарядни станции до 2013 г.
Ние се кахърим за София, но и в Лондон не са много напред – общината там разполага само с 40 електрически коли, което не е особено смела стъпка в посока изпълнение на целта от 1,000 до 2015 г. Не че тя е особено мащабна. Не че и ние пък имаме въобще обявена цел в София. Или пък някъде в България. Всъщност, една малка община, тази на град Исперих води всички, макар и със супер скромната една електро колонка, която освен момчетата от А1 Лимитед, за зареждане на конвертираното от тях електрическо Audi A2, няма кой да използва..
“Имахме сесия на тема обещанията на Борис за електромобилите и изпълнението им определено не се припокрива с желания от него брой електрически превозни средства в Transport for London“, обяснява Къреши.
“Така че, да, аз съм много отворен и ще разгледам подробно начина, по който Париж се е справил с това. Това определено ще има значителен ефект. Нямам търпение да видя как са го постигнали.”
Излишно е да ви казваме, че ние пък нямаме търпение нашата община и въобще всички общини в България да се раздействат сериозно по въпроса с електромобилите, но и не седим със скръстени ръце, а провокираме, пишем, информираме и търсим мнения от първите собственици на електрически коли. Работим и по информационната платформа, чиято цел е да привлече сериозно вниманието на институциите, като същевременно им помогне да започнат да работят в електромобилно отношение. Помагайте и вие .
[От: Business Green]
Leave a Reply