Fisker: Достъпни зареждаеми хибриди – ‘Проект Ниня’ от 2013г.

Нови надежди за топ-модел възлагат от Fisker на 'Project Nina'

Fisker: Достъпни зареждаеми хибриди – ‘Проект Ниня’ от 2013г.

Нови надежди за топ-модел възлагат от Fisker на 'Project Nina'

Първите масово произвеждани коли на производителя може да спечелиха дамгосващото’ определение на зареждаем хибрид с най-лоша горивна ефективност – към днешна дата, но калифорнийската Fisker се опитва да остане оптимист за планираната си гама от зареждаеми модели с удължен пробег.

Така или иначе, щатският автопроизводител се стреми да убеди всички, че до 2013 г. ще започне производството на новата гама зареждаеми електромобили с удължаване на пробега на базата на технологията, разработена за Fisker Karma.

В изявление за Detroit News, говорителят на Fisker Роджър Ормишър повтори, че по-голямата част от заема от половин милиард долара, отпуснат на Fisker от енергийното министерство на САЩ, не е инвестирана в разработването на луксозния хибрид.

Вместо това, парите са били предназначени за преоборудване на бивш завод на GM в Делауеър, САЩ, както и за разработката на различни стилове на корпуса, обещани по ‘Проект Ниня‘.

Очакванията са първата партида от средно големия електрически луксозен седан да влезе в серийно производство още през 2012 г., а пълният капацитет на поточната линия – около 75.000 до 100.000 коли годишно – трябва да бъде достигнат до средата на 2013 г.

За разлика от електромобила с удължен пробег Fisker Karma, при който пробегът се удължава с помощта на двигател с вътрешно горене от General Motors, задвижването в Project Nina ще прави BMW със свой четири-цилиндров турбо бензинов двигател.

Точно както Fisker Karma, обаче, и Ниня ще работи като сериен зареждаем хибрид, което означава, че бензиновият двигател няма да задвижва директно колелата, а ще играе ролята на генератор за захранване на батерията.

[Източник: Green Car Reports]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *