С BMW и Siemens зареждане на електрическа кола за 15 минути
Днес сме на тема BMW и вече ви представихме началните впечатления на един от участниците в първата електро тестова програма на BMW MINI E от новия ActiveE, който под формата на електрифицирана 1-Серия вече се предлага на лизинг в САЩ за втората тестова кампания на BMW, която скоро ще навлезе и в някои европейски градове. В статията стана дума за това, че ActiveE няма възможност за бързо зареждане, но предвид сключеното споразумение между няколко големи автопроизводители за възприемане на единни стандарти за зареждане на електрически коли, крайната цел – BMW i3, почти сигурно ще може да се зарежда бързо. Всъщност това почти сигурно дори става ще по-сигурно, защото Siemens и BMW вече разработват гъвкава супер бърза зарядна система, а в случай че се чудите защо гъвкава – защото ще можем да използваме един и същи порт за зареждане на електрически коли и бързо (DC), и бавно (AC). Съвместната работа е част от Modellregion Elektromobilit?t M?nchen – Drive eCharged, проект, финансиран от германското министерство на транспорта, строителството и градското развитие…
От Siemens казват, че новата система е успешно тествана през септември 2011 със Siemens зарядна станция и BMW ActiveE тестова кола, след което двете компании вече са изпратили предложения за стандартизиране на бързо (DC) зареждане към {tooltip}IEC{end-link}International Electrotechnical Commission{end-tooltip} която вече публикува два срандарта за зареждане на {tooltip}ЕПС{end-link}Електрически превозни средства{end-tooltip}. Логичното продължение? Siemens и BMW ще работят и занапред по стандартизацията на зарядни устройства.
Системата включва щепсели, стандартизирани за променливо (AC) зареждане, модифицирани с цел използването им и за правотоково (бързо или DC) зареждане. Електрическите коли, които в момента предлагат опция за зареждане и по двата начина, са оборудвани с два различни порта. За демонстрация на своето предложение наскоро партньорите по проекта представиха прототип на новата зарядна система в транспортната секция на Музея на Германия в Мюнхен.
Продължителността на зареждане и пробегът на електромобилите са ключови за тяхното масово възприемане. Днешните батерии трябва да се зареждат по-често, отколкото конвенционалните коли с гориво, а процесът на презареждане отнема часове, когато се използва обикновен контакт. С бързи зарядни станции обаче, времето за зареждане може да се намали до 30 и дори 10 минути, според Siemens.
За разлика от AC системите, при DC технологията преобразувателят на мощността е извън превозното средство, в зарядната станция, което означава, че освен ускоряване на зареждането ще има още едно предимство – електрическите коли, които бъдат оборудвани да използват такова зареждане ще бъдат по-леки. Това, от своя страна, удължава пробега и в комбинация с краткото време за зареждане ще направи електро колите по-атрактивни за операторите на големи автопаркове. За бързото зареждане обаче са нужни специални станции, което е причина партньорите по Drive eCharged проекта да търсят гъвкав подход, с повече предимства спрямо системите, които се използват понастоящем.
Новият подход има за цел също така да стандартизира и връзката между електрическата кола и зарядната станция за AC и DC функции, което означава, че в бъдеще системата ще поддържа допълнителни функции като интелигентно таксуване или двупосочно таксуване и за двата варианта на зареждане. В средно срочен план се очаква бързите DC системи да са в състояние да зареждат електрическо превозно средство за пробег от 100 км в рамките само на 15 минути.
И като за финал, по всичко личи, че това е само началото, защото Siemens работи с BMW и по индуктивна зарядна система. Иначе казано, безжично зареждане, бейби !
[От: Green Car Congress]
Leave a Reply