Ford Focus Electric официално с базова цена от $39,995 и сайт за поръчки
Фокус-мокус и хоп, и това взе че стана реалност – Ford започна да приема поръчки за електрическия Focus. Ето какво, ако все още не сте попадали на тази информация, било то в eCars.bg или където и да било – Ford разработи електрическа версия на един от най-популярните си масови автомобили и в резултат дългоочакваният Ford Focus Electric вече може да се конфигурира и поръчва на специално изработената за целта интернет страница. Какво мислят в Moto PHOE по въпроса? Хм, засега като че ли в България все още не сме на етап електрически фокуси, но когато това стане възможно, с голямо удоволствие ще ви уведомим веднага…
Колкото и да ни се иска електромобилите по-бързо да си проправят път към пазарна реализация и разпространение, няма как да не си даваме сметка за процесите, през които се минава по този път. Но сега нещата са вече и доста различни. Преди 15 години например нямаше Facebook и кой автопроизводител ви е питал как искате да звучи или изглежда някой модел. В 2011-та си имаме обаче точно такива неща. В социалната мрежа Ford пита хората какъв симулатор на звук искат да има новият електрически Ford Focus и не е ли това страхотно? Всеки от нас може да участва в някаква част от разработката на продукт, в случая на кола, която някога ще кара.
Всичко това е много хубаво, но още по-хубавото е, че цената на електрическия Focus ще започва от $39,995 (около 57,000 по днешния курс), което изглежда атрактивно за електромобил на този етап от развитието на електрическата мобилност. Какво да очакваме в България като цена? Е, това ще кажат от Moto PHOE като му дойде времето и въпреки не лошата цена, особено за цена от този клас, сравнена със 70,000 лв в България за по-малките електромобили от типа на Peugeot iOn и Citroen C-Zero, Ford Focus Electic е по-скъп с $4,795 като базова цена от препоръчителната стартова цена на Nissan Leaf 2011 от $35,200 в САЩ.
Какво да очаквате от електрическия Focus? Как звучи електромотор с мощност 123 кс и въртящ момент от 245 Нм за максимална скорост от 135 км/ч? Вероятно зависи от нагласата ви да се съобразявате със същите тези процеси, за които стана дума в началото. Има и електрически коли с показатели равни и по-добри от тези на вече доста усъвършенстваните конвенционални автомобили, но на този етап те са 2-3 пъти по-скъпи (от електрическия Focus)…
Сега вече можем да си дадем сметка и какво означават годините на разработки на технологии за електрическо задвижване в Nissan, както и инвестираните над $6 милиарда в направлението, защото освен по цена, LEAF бие Focus и по още един важен показател – (засега) електрическият Focus няма да се предлага с опция за бързо зареждане. Това означава чисто и просто, че няма да има такъв фокус като зареждане за 30 минути .
Електрическият Focus обаче идва с пълна гама приложения и навигация за супер улеснено шофиране и ефективно използване, като планиране на маршрути чрез Mapquest, контрол на състоянието на батерията и задаване на зарядни цикли с мобилния ви телефон.
Просто чудесно – колата и мобилният телофон започват да си общуват. И ние, хората, дирижираме тази комуникация. Чудна работа, нали?
[От: Green Car Reports]
[Снимка: mein-elektroauto.de]
Leave a Reply