Ще дойде ден да си зареждате Mercedes-а безжично

Mercedes-Benz B-Class E-Cell тестван с безжично зареждане

Ще дойде ден да си зареждате Mercedes-а безжично

Mercedes-Benz B-Class E-Cell тестван с безжично зареждане

В наши дни вече толкова сме свикнали с безжичните технологии, били те WiFi връзките, които ни дават огромната свобода да сърфираме в интернет, докато сме навън или пък да говорим по мобилните си телефони, което всъщност правим вече доста по-често, отколкото да вдигаме стационарната слушалка, и защо някой ден това да не се прехръвли в нашите коли. Автомобилни компании като Rolls-Royce, Toyota, Nissan, Volvo и разработчици като HALO IPT вече изпробват възможността за зареждане от мрежата без кабели и в битката за нашето внимание като потребители на тази бъдеща, но вече много близка технология, се включва стопанинът на Mercedes-BenzDaimler

В сътрудничество с Conductix-Wampfler, Daimler прави тестове с индукционно зареждане на Mercedes-Benz B-Class E-Cell Plus, като идеята е колата да се зарежда автоматично при паркиране над (или дори в движение) специално устройство, вкопано в земята. Това елиминира всякакви потенциални проблеми на електромобилите, свързани с използването на кабели, от вандализъм на зарядни устройства до хора издърпващи кабели по различни причини. За щастие засега в държавите, в които вече има зарядна инфраструктура и се използват електромобили, няма индикации за такива случки, затова наричаме тези проблеми потенциални.

Тестовете на Daimler потвърждават “несравнимия комфорт в сравнение с кабелното зареждане и принципната пригодност на индукционното зареждане. Потенциалната оптимизация по отношение на пакета, теглото и интеграцията в бъдещи моделни линии се отчитат, със съответните планирани допълнителни разработки.”

Daimler и Conductix-Wampfler провеждат тестовете с помощта на германското федерално министерство на околната среда, опазването на природата и ядрената защита. На този етап ефикасността на тази безжична технология е около 90 процента, малко по-ниска от тази на системите за индукционно зареждане тествани от други компании. А ето ви и една изненада, за която едва ли сте предполагали – Conductix-Wampfler управлява парк от безжично зареждани електробуси в Италия от… 2003 г.

Та, след някоя и друга година, може да си зареждате Mercedes-а на паркинга на някой мол, докато си обикаляте за разни неща. Ако пък технологията за безжично зареждане в движение, тествана от японски учен се развие бързо, то ще стане съвсем мързеливо зареждането, докато си хвърчите по магистралата нанякъде. Хм, мързеливо звучи малко гадно. Да го наречем оптимизирано Cool!

eCars.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *