Все пак, Chevrolet Volt ще си има “консервиращ” а’ла Ampera режим
Още докато публикувахме материала за Opel Ampera, който има един задвижващ режим повече от Chevy Volt, знаехме, че американците няма да оставят така нещата. Човек от GM загатна, че се обмисля и Volt да бъде пренастроен с добавяне на въпросния четвърти режим “Съхранение на заряда” и въпреки че още няма официално потвърждение от компанията по въпроса, промяната е вече документирана…
На своята интернет страница Chevrolet все още не показва опциите за Volt модел 2013, но пък данни за поръчка са изпратени към дилърите и GM Inside News ги разкри предварително. Докато първият модел Volt 2011 стартира на цена от $41,000 “с всички екстри”, следващият модел 2012 дойде с по-писка базова цена от $39,995 (е, друго си е да я няма четворката, макар че кой ли се връзва на тези неща), но и по-оскъдно стандартно оборудване. От разкрития списък с опции за поръчка не става ясно каква ще е цената за модел Volt 2013, но поне се вижда, че ще има повече избор при комбиниране на опциите. Ето някои технически промени и опции, сред дългия 22 страници документ:
- Изключително търсеният режим “Съхранение на заряда” ще бъде добавен към “Нормален,” “Спортен” и “Планински” режими във Volt 2013;
- Volt вече ще има три възможни нива на емисии: стандартното, AT-PZEV спецификация, която осигурява на Volt желания “зелен стикер” за най-дясната лента в Калифорния (хм, това няма да ни е от полза в България), и ново AT-PZEV ниво;
- Ако колата бъде поръчана с навигационна система, тя ще включва Chevrolet MyLink, гласова инфо и контролна система със сензорен екран;
- Пакетите за безопасност са на две нива: Пакет 1 включва авто-затъмняващо се вътрешно радарно огледало, заден асистент за паркиране и задна камера, а Пакет 2 добавя преден асистент за паркиране с предупредителна аларма преди удар и предупреждение при напускане на лентата;
- Отоплението на седалките и волана вече може да се поръчва и ако тапицерията е от плат, не само с кожа;
- Вече ще може да се поръчва централен подлакътник на задната седалка;
- Покривът и задната част вече ще бъдат боядисвани в света на колата, вместо в черно;
- Има и нов цвят с доплащане: silver topaz
Този списък показва, че GM смята да изравни възможностите на Volt и Ampera, след като първоначално Opel вариантът беше по-богато оборудван и съответно на по-висока цена (по-късно днес ще ви светнем за цените, на които сега може да си купите електро коли от България и Европа). След политическата буря в щатите около Volt през 2011 г. и ниските продажби в началото на тази година, през март последните се утроиха и това провокира GM да намали с една седмица петседмичното спиране на поточната лента в завода Хамтрамк, където се произвеждат Volt/Ampera. Сега линията работи отново и с вече засилените продажби очакваме още по-добри резултати през тази година и съответно още повече опции за Volt 2014.
Opel Ampera пък ще бъде представен следващия месец официално в България и когато получим информация за наличност и цена на модела за българския пазар ще ви уведомим веднага, защото вероятно това ще е първият нов електро модел у нас през 2012 след старта на продажбите на изцяло електрическите Peugeot iOn и Citroen C-ZERO през 2011 г.
[От: Green Car Reports]
Leave a Reply