60,000 км с Nissan LEAF – без бензин и грижи

nissan_leaf_dovolen_klient

60,000 км с Nissan LEAF – без бензин и грижи

nissan_leaf_dovolen_klient

 

Какво ще кажете за малко потребителска информация от първа ръка за употребата на Nissan LEAF още сега, преди моделът да е стигнал до нашия пазар? За да добиете представа какво наистина може да очаквате, защото едно са рекламите и статиите, а съвсем друго опита от ежедневието. В съзнанието на мнозина електро колите все още са “втора цигулка” за кратки пътувания, но един човек, изминал над 50,000 със своя Nissan LEAF за малко повече от единадесет месеца доказва, че това не е точно така. При 200 км дневен маршрут електромобилът се оказва доста по-щадящо портфейла (и природата) превозно средство…

Финансово мотивиран, финансовият контрольор Стийв Марш решил да вземе LEAF, “защото с покупката на тази кола има вероятност да спестя пари. Карам колите си по над 300,000 км и смятам да направя това и с електромобила.” Очакванията на Марш за спестяване не се оправдали изцяло, но са все така впечатляващи. “Мислех си, че общите ми разходи по притежание ще бъдат почти нулеви предвид много по-ниските оперативни разходи – все едно купува бензина 4-5 пъти по-евтино. Оказва се, че тези очаквания са били нереалистични, но след всичките данъчни облекчения и липсата на ДДС в моя щат, все едно купувам нова кола за $23,000. Досега, за почти 60,000 км съм под $20,000 в еквивалентни разходи.”

 Американската агенция за защита на околната среда дава 118 км пробег на Nissan LEAF, а Марш изминава почти двойно на това всеки ден. Това е извън възможностите на колата с едно зареждане на батерията, но Марш решил лесно проблема с монтиране на електро колонка на работното си място.

Звъннах в Ecotality, но те не искаха да поставят колонка в работата. След това поговорих с един от собствениците на фирмата, в която работя, като му обясних, че ще бъде страхотен PR за фирма, занимаваща се с миди да бъде първата, която ще монтира обществена електро колонка и той се съгласи.

Ако само и ние в България мислехме така отворено…

Отначало колегите на Марш се втрещили от избора му и дори с насмешка му предложили няколко АА батерии, ако закъса. Само че предвид високите цени на горивата полека започнали да се оглеждат в неговия безпроблемен електромобил.

Е, Марш справедливо отчита намаляването на пробега през зимата, за което Nissan ще се погрижи в модел 2013, и за да стига до фирмата се е лишавал от отопление, което за час “гълта” около 20 км от пробега. Но с отопление на седалката, което не изразходва почти нищо от батерията, гърбинката не студува.

Засега Марш не наблюдава спад на капацитета на батерията, но колата е само на година и ако има такъв процес, той тече бавно и постепенно и ще са нужни години, за да се забележи. Колко му е да го повторим пак, когато дойде у нас през 2013 г., Nissan LEAF вече ще е с доста подобрения по различните системи, с повече пробег, по-добро управление на батерията и по-бързо зареждане. Чакането си струва!

[От: Green Car Reports]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *