Споделянето на електро коли в Париж “излекувано” и растящо

zarezhdane_autolib_bluecar

Споделянето на електро коли в Париж “излекувано” и растящо

zarezhdane_autolib_bluecar

Миналия септември в Париж стартира услуга за споделяне на електрически коли Autolib и стартът не беше “безоблачен”. В началото имаше различни спънки, технически проблеми и въобще доста “бъгове”. Колите бяха произведени само няколко седмици преди старта на услугата и то във фабрика, която отвори врати малко преди това. Станциите бяха нови и бяха оборудвани с все още неизпитани технологии и дори помощният персонал е нает (и обучен набързо) само два месеца по-рано, през септември. Ако нещо тръгва много добре, значи не е много на добре, та ясно е, че и тази услуга забуксува в началото, но само за няколко месеца повечето пречки вече са отстранени и Autolib услугата за споделяне на електро коли вече работи както трябва и вече се разраства…

Във всяко ново начинание и инвестиция се иска търпение. Разпространението на електромобилите не прави изключение и понеже още сега има услуги като Autolib, вероятно мнозина се чудят какъв е финансовият план зад тези неща, при положение че електромобилите има да си пробиват още много път и на този етап едва ли някой реализира печалба от свързани с тях услуги. Затова ще ви напомним каква беше инвестицията, за която стана дума в нашата първа статия за AutolibBollor? group инвестира €235 милиона и очаква да излезе “на нула” след седем години. Да, хората гледат напред и са наясно, че ще трябва да издържат буферния период, но за сметка на това действат стабилно и добавят по 50 коли всяка седмица (общо 704 добавени през първото тримесечие) и по улиците на града вече има над 1,000 електро коли за споделяне, като до края на юни броят им трябва да стане 1,750. Броят на станциите също се увеличава и вече надхвърля 400 в Париж и околните градове, с над 2,000 парко-места. Съответно, Autolib коли вече се намират сравнително лесно, както и места за паркиране в крайните точки на пътуванията, което е много важно, защото се плаща на минута и не е приятно да обикаляш в търсене къде да оставиш колата и да плащаш за това. Иначе казано, начисляването спира само когато паркирате и включите колата за зареждане на Autolib, при което трябва да се отпишете от системата със своята RFID карта и това заключва колата. Доста интересен факт е това, че тези RFID карти може да се вземат на всяка Autolib станция, без предварителна регистрация. Картите имат вграден скенер за шофьорска книжка, четец за кредитни карти и RFID чип, който позволява за минутка да се озовете в колата.

Bollor? Bluecar, която компанията използва за услугата, далеч не изглежда като първоначалния Pininfarina концептуален дизайн от 2008 г. Отвън всички коли са в скучно сиво (което стикерите “пораздвижват”), със сива тапицерия в интериора и някои не особено приятни на вид пластмасови детайли, познати от други коли, но за ниска цена са нужни компромиси. Може би е трябвало да я нарекат Silvercar, но… Bluecar потегля безшумно, за което допринася “пипнатата” крива на въртящия момент, та да няма изненадани. Върви безгрижно и с 90 км/ч, но не е някакво особено забавно превозно средство. И точно тук се разбира какво представлява споделянето на коли. Но, който иска по-хубаво, отива и си купува. Онези, които са свикнали с градския транспорт пък едва ли ще имат някакви грижи с възприемането на семпла електро кола за споделяне. В крайна сметка, важно е колите да са здрави, защото ги използват всякакви хора. Засега, само чрез споделяне, защото Bollor? все още не смята да продава.

[От: Plugincars]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *