Вози ли се вече на Зелено такси? И как е :)
Напоследък не са се появявали особено много поводи да пишем за хибриди, но като отваряме дума за “зелени таксита,” нали са Toyota Prius, та за най-отявления хибрид на света, статията влиза в графа хибриди. То не е нещо важно – по-интересно е половин година след появата на тези толкова различни таксита, какво мислим за тях, чувстваме ли се различно, когато се возим и дали ги предпочитаме, пък и препоръчваме…
Помня когато жена ми за първи път се вози. “Топличко, приятно, тихо…,” ми каза тя. Е, в другите таксита едва ли е студено. Но като част от цялостното впечатление, и това (топличкото) и беше по вкуса, очевидно. Но защо да са “толкова различни”? Еми, първо, зеленият цвят. Сигурно мнозина все още се питат “Как така?” Просто си е регламентирано съвсем надлежно в НАРЕДБА № 34 ОТ 6 ДЕКЕМВРИ 1999 Г. ЗА ТАКСИМЕТРОВ ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ, където пише следното (с добавка през 2011 г.):
Раздел IV. Изисквания към таксиметровия автомобил
12. (нова – ДВ, бр. 73 от 2011 г.) да бъде трайно боядисан в зелен цвят, без облепване на автомобила с фолио, когато превозното средство е хибридно или се задвижва изключително с електрически двигател;
След като изяснихме това, да видим какво още е различно. О, това е пределно ясно – все пак става дума за хибрид. Мнозина все още не знаят нищо за електромобилите и возенето в Toyota Prius им дава възможност да се докоснат до новата технология. Движещите се из София Prius таксита все още не са от новия зареждаем модел на Toyota Toyota, но при скорост до около 100 км/ч седвижат само на ток и понеже в града не е разрешено (ооо, кой ли го спазва) каране с подобни скорости, тихата част на Prius прави впечатление, заради по принцип по-ниските скорости, в допълнение към съвсем различния като за такси цвят. За да движи Prius до 100 км/ч на ток, обаче, има една малка уговорка – всяко по-силно или рязко натискане на газта включва и бензиновия двигател, като при изпреварване, например. Но с плавно и умерено шофиране, спокойно се постига и електрическо каране до тази скорост. Батерията пък се зарежда постоянно от системата за регенеративно спиране.
В един момент дори получихме питане от шофьор на ОК Супертранс как може да започне работа като шофьор на зелено такси. Не сме точните хора за отговор на въпроса, но пък веднага и с удоволствие светнахме човека да иде на www.greentaxi.bg, та да си направи връзка.
Но хайде стига с разни технически и други работи, че идеята е да разберем какви са впечатленията на повече хора от новите таксита. Харесват ли ти, какво точно те привлича в тях, вози ли се вече или пък возиш ли се редовно? Въобще казвай какво мислиш в коментарите отдолу или пък във форума.
[Снимка: Greentaxi.bg]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply