Половин милион ЕПС, ре-батерии и нов малък електромобил от GM

modul baterii chevrolet volt rezervno zahranvane

Половин милион ЕПС, ре-батерии и нов малък електромобил от GM

modul baterii chevrolet volt rezervno zahranvane

Употребявани Chevy Volt батерии – вече и като резервно захранване

За батериите на Volt и Ampera няма да има пенсия, а в гамата на GM от 2013 влиза и 100% електромобил!

След две седмици стартира Автосалона в Ел Ей, където GM ще покаже новия електрически Spark – как му отива само! Наред с това компанията обяви конкретна електромобилна цел – да продаде 500,000 електрически превозни средства (включително зареждаеми хибриди и електромобили с удължен пробег) до 2017 г. Това е петгодишен план за действие, който тепърва предстои да разберем дали ще се реализира, но една реализация е готова още сега и от нея става ясно, че за изказваните вече и в коментари в eCars.bg притеснения за съдбата на батериите след приключване на жизнен им цикъл, вече има лек. На батериите, обаче, няма да им е леко, защото ще трябва да работят и след пенсия…

Ето сега ще ти разкажа и защо ще се получава така. General Motors влезе в партньорство с швейцарския гигант ABB, резултатът от което е изработен прототип на резервно устройство за съхраняване на енергия, което съдържа пет използвани Chevrolet Volt батерии – нещо като модул, който играе ролята не непрекъсваемо захранване (UPS) и система за балансиране на подаваната от мрежата електрическа мощност. Всъщност, това имам предвид под ре-батерии в заглавието Laughing.

Това непрекъсваемо захранване и система за балансиране на мрежовата мощност бяха демонстрирани по време на Electrification Experience семинара на GM за медиите в Сан Франциско, Калифорния. Прототипът осигурява 25 кВ мощност и 50 кВ енергия за захранване на сервизното осветление и аудиовизуалното оборудване в независима от мрежата структура по време на събитието. Ето за какви цели ще се използват батериите на Ampera и Volt, след като приключат службата си в самите електромобили!

Струва ми се, че такива неща няма как да не ни харесват, предвид притесненията ни какво ще става с батерии на нашите електромобили някой ден. Така те ще си живеят втори живот, а ние пак ще ги използваме, че и в аварийни ситуации. След само две години на пазара сега няма как да знаем в какво състояние ще са батериите на Volt или Ampera след 6-7 години, например, но според GM този метод на тяхното повторно използване гарантира много повече “вторично усвояване” преди рециклиране.

По време на демонстрацията енергийният модул е бил използван в “дистанционен захранващ” режим, при който 100 процента от енергията за прилежащото съоръжение е идвала от комплекта вградени Volt батерии чрез инверторната система за съхранение на ABB. Един ден тази технология може да намери приложение като захранващ блок за малки групи домове при спиране на тока, като съхранява електроенергия при по-евтините тарифи, която може също така да се използва като допълнителен източник в пикови натоварвания или да попълва “дупките” в доставянето на енергия от соларна или друга възобновяема система.

{becssg}ev9/chevy_spark_ev|width=608|height=382{/becssg}

Това е в настоящето, макар и обърнато към бъдещето, а точно в тази посока плановете на GM са да продаде половин милион електрически превозни средства от различни типове до 2017 г. В САЩ продажбите на Volt се увеличиха рязко след лятото вследствие на по-добри лизингови условия и по-атрактивни цялостни предложения, което в комбинация с щедрия данъчен кредит от $7,500 за покупка на електромобил в щатите очевидно започва да дава добри резултати. Няма какво дори да напомням, че високите цени на горивата са допълнителен катализатор, а за да стане още по-евтино, ето какво предстои:

GM ще покаже новия електрически Chevrlet Spark на автосалона в Ел Ей, който започва на 30 ноември, а преизбраният президент Барак Обама смята да предложи още по-солидна субсидия като вдигне тези 7,500 до цели $10,000. И ако, да речем, електрическият Spark струва $29,000 и новият кредит влезе в сила, цената му реално ще е около $19,000. Това са под 30,000 наши лева и въпреки че е с 10 бона повече от обикновен Spark, не е и 70,000 лв нали. Но, това е в щатите. Ако в България приемат предложението за 5,000 отстъпка за електромобил, хич няма да е зле и “електрическа искра” може да имаме и за под 40,000 лв.

Днес GM обяви също така и че батерията на Spark ще може да се зарежда до 80% за 20 минути – в сравнение с 30 минути за повечето други електромобили.

Но много по-интересното е, че според видеото отдолу батерията може да издържа на множество бързи зареждания ЕЖЕДНЕВНО! Това е нещо ново и много важно.

Ето как изглежда батерийната система на Spark:

{youtube}edNWJWVhN2M{/youtube}

И малко научно разяснение по въпроса Wink:

{youtube}k7zPcyBC6q0{/youtube}

Ta, под 40,000 лв изглежда като бързо подобрение на цените, нали? Трябва още надолу да слезем, но темпото не е лошо, струва ми се Wink. Така ли го виждаш и ти?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *