Тунинг на електромобили: Visteon e-Bee е неузнаваем Nissan LEAF (видео)
Тунинг на електромобили – Nissan LEAF е добра “тема за модификация”.
Преди десетина години се занимавах с внос на резервни част и за американски коли. Покрай тази ми дейност добре познавах името Visteon – от тях поръчвахме радиатори. Но сега определено се изненадах, когато разбрах, че Visteon, която всъщност има широка гама продукти, е пипнала много майсторски един Nissan LEAF. Всъщност, отвън няма как да сбъркаш колата, но при отваряне на врата, приликите свършват…
Идеята на Visteon е да ни покаже какви технологии можем да очакваме в нашите (електро)коли в следващите години и какъв по-добър начин от тунинг на съществуващ електромобил. Само че вместо Nissan LEAF, името е Visteon e-Bee. С тази концепция компанията демонстрира “интелигентна мобилност”, като паралелно събира и разпространява полезни данни, свързани с водача на електромобила, като част от по-голяма мрежа за мобилност. Свързани с водача означава нашето поведение и стил на шофиране, използване на различните спомагателни системи, настройка на нивата на комфорт и интерактивност и др.
По-компактни елементи = повече вътрешен обем
Климатикът (парното) хапва не малко от енергия е батерията на първите съвременни електромобили. Nissan LEAF, разбира се, е сред тях. Затова, Renault, например, побърза да потърси ново решение. В резултат, ZOE ще закъснее с пазарния си дебют, но пък ще има инверторна термо помпа, която ще осигурява топлина много по-бързо, срещу много по-малко енергия. А това озачва повече пробег с батерия, която иначе няма по-голям капацитет. Затова в LEAF, Visteon – и съвсем нормално предвид факта, че се занимава основно с такива системи – започва точно от там, с нова отоплителна и вентилационна система. Тя очевидно е доста изкусно проектирана от инженерите на Visteon, защото само с тази модификация компанията постига значително увеличение на вътрешното пространство. Явно е, че са премислили изцяло позиционирането на цялата тази система с изработване на нов интегриран модул, който комбинира устройството за отопление, вентилация и климатизиране с охладителната система и термо помпа. Как точно е спечелено допълнително място в интериора? С изваждане на системата от обичайното й място под таблото. А концепцията на Visteon дори предлага възможност за персонален контрол от различните места в купето.
Засега, шофьорът все още е задължителен в колите, като изключим автономно движещите се Toyota Prius прототипи на Google. Затова Visteon удостоява наша милост водачите с нов три-екранен интерфейс. На централния екран се показва информация за пътуването, а два малки сензорни от двете страни на волана са за контрол и настройки на системата, както и за социални връзки. О! Сега остава само да се забием във Facebook и докато караме, което си е рецепта за друго забиване… Но пък, ако половинката ти реши да кара електромобила, ще може да си настрои по свой вкус нещата – във Visteon очевидно уважават свободата на личността .
Като погледнеш в огледалото, централното, обикновено знаеш колко настрани “покрива” като диапазон. Е, Visteon предлага друго решение – на мястото на доброто старо огледало има 180-градусов екран за задно виждане, който може да прожектира стандартна информация от типа на скоростта на движение.
{becssg}ev9/visteon-e-bee|width=608|height=347{/becssg}
Не зная дали такива промени са позволени, но хората от Visteon са спестили още място с преместване на въздушни възглавници в кората на тавана. Тя, както и другите елементи в тяхната e-Bee концепция, са от устойчиви материали. Текстурите, например, не са изработени чрез формоване, а с лазерно гравиране – ей на това му викам аз тунинг, защото така всяка кола може да е различна, което няма как да стане с използване на предварително отлети елементи. Съответно, всеки може да си поръча модули и панели по свой вкус. Ама спирам с това, че направо ми се нароиха в главата много чудесии… .
Интересното е, че Visteon демонстрира този e-Bee концепт на Electronica шоуто в Мюнхен, не някъде в щатите, и макар не малко от технологиите в прототипа да са далеч от пазарна реализация, идеята на проекта е да покаже какво е възможно да се постигне с модифициране на съществуващ дизайн. Друга цел на компанията е да проучи потенциала за намаляване на теглото с използване на устойчиви материали, а на мен този потенциал ми изглежда огромен.
Зная, че далеч не съм само аз, който изгаря от желание за нещо ново и интересно в авто света, решение, което да ни даде свобода да правим лесни и на прилични цени модификации на колите си. Ако това ти харесва, значи ставаме повече .
Видео, има на богато – кое ти харесва най-много?
{youtube}BnSXFr4WgOk{/youtube}
{youtube}FmOuBfeKQGU{/youtube}
{youtube}CizLRCmjZR4{/youtube}
{youtube}t4DqY190Y1w{/youtube}
[Източник: Visteon]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply