Какво означава този 1.5 л/100 разход на Audi A3 e-tron плъгин хибрид?

audi-a3-e-tron-sportback-plugin-hybrid-2013

Какво означава този 1.5 л/100 разход на Audi A3 e-tron плъгин хибрид?

audi-a3-e-tron-sportback-plugin-hybrid-2013

Отвън е трудно да определиш Audi A3 Sportback e-tron като плъгин хибрид… – Снимка: Audi
В този блог: Подробно разяснение за разхода на гориво и енергия на предстоящия Audi A3 Sportback e-tron.

Днес Audi показва (все още) концептуалния A3 Sportback e-tron плъгин хибрид на Автосалон Женева 2013. С комбинирана мощност от 150 кВ (204 кс) и 350 Нм, този комбиниран разход от 1.5 л/100 км, който производителят дава и много сайтове цитират, изглежда твърде малко, нали? Затова ето едно бързо пояснение: Става дума за комбинация от електрически и бензинов разход, не за среден разход на (течно) гориво! Как точно се пресмята комбинираният разход на плъгин хибрид и повече за новия модел на Audi, нататък в блога…

След като вече изяснихме, че става дума не за комбиниран разход само на течно гориво, да видим с какви Audi A3 e-tron плъгин хибрид данни разполагаме засега:

  • Капацитет на батерията: 8.8 кВтч
  • Обем на бензиновия резервоар: 39 л
  • Ел. пробег с едно зареждане: до 50 км
  • Общ пробег: до 940 км
  • Разход на бензин: от горното – около 4.4 л/100 км

Самата формула за изчисляване на комбинирания разход на плъгин хибриди е дефинирана в този документ на Обединените нации. Тя е:

C = (De х C1 + Dav х C2)/(De + Dav)

Където:

  • C – разход на гориво в л/100 км;
  • C1 – разход на гориво в л/100 км с пълна батерия*
  • C2 – разход на гориво в л/100 км на ДВГ;
  • De – електрически пробег; и
  • Dav – 25 км (приетата средна дистанция между две зареждания на батерията.

* Това е електрическият режим на задвижване, в който, естествено, разходът на гориво е 0 л/100 км.

Сега да изчислим с наличните за Audi A3 e-tron плъгин хибрид данни:

C = (50 км х 0 л/100 км + 25 км х 4.4 л/100 км) / (50 км + 25км)

C = (0 +  25х4.4) / (50 + 25) = 110 / 75 = 1.47 л/100 км

Сега вече знаете какво означават тези 1.5 л/100 км, но по-важното е, че (според обявеното днес от Audi), общ пробег от 940 означава супер нисък бензинов разход от около 4.5 л/100 км. Това най-вероятно ще е средният разход, но и така да е, вероятно много хора ще са супер доволни!

Но и идеята ни като цяло беше да напомним отново, че не става дума за чисто горивен разход, а за комбинация електричество-гориво и приравняване в познатите ни литри на 100 км.

Сега към останалите детайли за плъгин хибрида на Audi, който очакваме на пазара от 2014 г…

Задвижваща система:

Audi A3 e-tron плъгин хибридът има паралелен хибриден дизайн със следните характеристики:

  • Комбинираната мощност на системата: 150 кВ (204 кс) 350 Нм
  • Електромотор: 75 кВ (102 кс) 330 Нм
  • Двигател: Модифициран 1.4 TFSI 110 кВ (150 кс) 250 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч: 7.6 секунди
  • Макс. скорост ДВГ: 222 км/ч
  • Макс. скорост ЕЛ: 130 км/ч.

Остава само да добавим, че електромоторът е интегриран в шест-степенна e-S tronic трансмисия с нов дизайн, която предава мощността на предните колела. В зависимост от режима на задвижване (виж по-долу) двата агрегата могат да се подпомагат или да задвижват колата самостоятелно, като при електрическия пълният въртящ момент е наличен от 0 об/мин, а новият TFSI достига максимална мощност в диапазона 1,750 – 4,000 об/мин.

Батерия, силова електроника и пробег

С капацитет 8.8 кВтч, литиево-йонната батерия е инсталирана в компактна и защитена от удари кутия в пода, под задната седалка. Пакетът се състои от осем модула с общо 96 клетки и разполага със собствена охладителна система с ниска температура.

Силовата електроника се намира под предния капак на Audi A3 Sportback e-tron, до бензиновия двигател. Поместена е в също компактен модул с интегриран DC-DC конвертор и използва системата за охлаждане на батерията и зарядното устройство.

Зарядният порт е зад четирите кръга на радиаторната решетка и си има (както и TFSI двигателя) e-tron емблема. Чрез него батерията се зарежда за около два часа и половина с 3.6 кВ зарядно.

По отношение на безопасността не би трябвало да има грижи – всички компоненти на високоволтовата система нямат проводящи връзки с други части на колата – в случай на катастрофа притокът на енергия към системата се спира автоматично. Интересното е, че и задвижването на климатика е от високоволтово устройство, а за икономия на енергия има печка за интериора.

{gallery}2013/mar/audi-a3-e-tron{/gallery}>

Режими

Audi A3 Sportback e-tron ще можем да караме в три режима:

  1. Електрически;
  2. Бензинов; и
  3. Хибриден.

Двата самостоятелни режима могат да се комбинират за повече мощност, а при отпускане на педала за ускорение и връзката между тях и трансмисията се прекъсва за така познатата ни инерция. Режимите се избират чрез бутон и скоростния лост, с EV за електро движение, D за супер ефективност и S за спорт.

В заключение

Поредният плъгин хибрид показва, че рано или късно всички автопроизводители ще правят такива модели. С най-доброто от двата свята коли от този тип ще ни позволяват да караме на ток в населените места и въобще да използваме колите си повечето време в електро режим, но да можем да пътуваме и на дълго с помощта на новите икономични двигатели. С до 50 км електро пробег (който предстои да видим дали е реален), плъгин хибридите определено отстъпват на модели като Opel Ampera, с неговите 60-80 км. Това е рецепта за една бъдеща битка за онези от нас, които няма да преминат веднага на електромобили и ще изберат нещо от типа на Audi A3 e-tron плъгин хибрид. Новата технология тепърва ще изпитваме, но от предварителните данни нещата изглеждат много обещаващи. Дано да останат такива.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *