Ford Fiesta – електромобил със задно задвижване! Помага: Schaeffler

elektricheski ford fiesta elektromotori v kolelata schaeffler

Ford Fiesta – електромобил със задно задвижване! Помага: Schaeffler

elektricheski ford fiesta elektromotori v kolelata schaeffler

Този Ford Fiesta има не един, а два електромотора – в задните колела – Снимка: Schaeffler
В този блог: Fiesta E-wheel Drive – електрически Ford Fiesta с два Schaeffler електромотора в задните колела!

Монтирането на електромотори в колелата на автомобили започва да става популярна преработка. Още не можем да го наречем тунинг, но е супер промяна, която отваря много място. Особено при малки коли като Ford Fiesta

Електромоторите, служещи и за главини, се монтират много отдавна на велосипеди. В света на двуколесните, с други думи, са доста позната технология. И това, че бързо намират място и в по-големите превозни средства, като ги правят много по-ефективни, само може да ни радва. Електромобилите имат много по-малко компоненти и се задвижват от по-малки мотори спрямо ДВГ колите. С електрически мотори в колелата, обаче, направо започва да бъка от свободно място.

Електромобилът на Shchaeffler

С изключение на Opel Ampera германците още не предлагат електромобили. Е, за щастие това ще се промени още от есента на 2013-та. Автопроизводителите може и да се бавят, но има компании, при които положението е съвсем различно – екипът на производителя на лагери Schaeffler, например, вече е готов с второто поколение на своята E-Wheel Drive технология.

shema elektricheska sistema e wheel drive scheaffler

Тя е вградена във Ford Fiestа, съвместно с поделението за инженерни разработки и проучвания на Ford в Европа. Сега, новата система е значително по-мощна от първата, със 75% повече за максимален въртящ момент – цели 750 Нм. Това е три пъти повече от оригиналната версия и обезкуражаващо повече от възможностите на стария ми (и доста по-обемен) бензинов двигател…

Всеки от двата електромотор развива 40 кВ, а общата мощност (някак си) е 110 кс. Ето и какво включва самата система:

  • Електрически мотор
  • Спирачен модул
  • Течно охлаждане
  • Контролен модул

И всичко това, в един 16-инчов кръгъл модул с тегло само 53 кг! За сравнение стандартното колело със спирачната система тежи 45 кг.

В обобщение

Дали Ford Fiesta е най-подходящ за такава “проба”? Като супер известен представител на компактния клас, определено да – на малките градски коли много им пасват електромотори в колелата. Отварят ги!

И за десерт – най-интересното: E-wheel Drive системата на Schaeffler няма задвижващи валове. Да, това означава, че с нея колата може да се паркира и перпендикулярно. Облекчаващо!

У нас, въпреки всичките приказки за марката Ford, особено Fiesta си остава един от най-популярните градски модели. Кой знае, може точно това да е електромобилът, който ще се хареса от родния потребител; така че, чакаме пазарна реализация… и добра цена, разбира се!

[От: TechVehi]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *