Изненада с (рали) пробега: еко, ама чак пък толкоз…
Привет от Правец :). На първото ни еко рали, още в началния етап останахме изненадани и от себе си, и от електромобила, с който участваме. Renault Kangoo Z.E. Не сме си и представяли, че ще караме електрически ван в рали, било то еко. Идеята ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ се оказа гъделичкащо предизвикателна, което набързо решихме да превърнем и в тест драйв…
С известно закъснение стартирахме от Гранд Хотел София и двайсетина минути по-късно стигнахме до началото на контролния етап. Отброяване. старт, ток – понесохме се през Лозен. Целта – да стигнем до края на контролния етап за точно определено време (15 мин.) и с определена средна скорост (38.4 км/ч). Връщаме лентата малко назад към закъснението, което се получи заради промяна в маршрута, с която трябваше да се запознаваме в движение.
Впоследствие се оказа, че е променен точно контролният етап – новият се оказа значително по-къс, което пропуснахме да отбележим в карнета :(, но в крайна сметка пристигнахме с (поне според нас) приличните 53 сек. закъснение. За сравнение, доста по-опитният екипаж от Италия пред нас се оказа с почти 2 мин. закъснение, а французите с Tesla Roadster имаха двайсетина секунди по-точно попадение от нас. Сега след като знаем повече, ще се постараем за доста по-точни пристигания на контролите днес и утре към Боровец.
Като стана дума за точност, екипажите от Италия и Франция бяха доста учудени от резултатите си и разпалено коментираха, че разлики в рамките на 1-2 секунди са нормални, но почти 2 мин. означават, че със сигурност има неточност в предоставените данни. Не можем да коментираме това и това, за което се сетиха италианците е, че вероятно у нас измерванията се правят по GPS, вместо с нещо, което нарекоха Тератрип.
Толкова за тази важна първа част от ралито, сега да разкажем за другата – как се представя до този момент електрическия Renault Kangoo Z.E., който Renault България предостави за ралито.
Заредени догоре от предната вечер с помощта на зарядната станция, която FullCharger осигури, сутринта се чудехме с колко наличен заряд ще пристигнем в крайната точка – комплекс РИУ Правец. Следяхме внимателно скоростта, с която стрелката за заряда спада наляво и в един момент започна да става ясно – еко шофирането се отразява много добре на електромобила. Карахме в ЕКО режим, но и със задължението да постигнем средна скорост от 42 км/ч зарядът намаляваше доста по-бавно от очакваното.
След тестовия етап се включихме в магистрала Хемус при отбивката за Мусачево и тръгнахме да катерим към Правец. Ще видим накрая какво показват данните на организаторите за средната ни скорост, но ето какво стана:
Пристигнахме в Правец с малко над половината заряд в батерията, след като бяхме изминали 85 км! Не го очаквахме и това означава, че с такова шофиране пробег от 150 км с едно зареждане е възможен. Тоталното източване обаче не е добро за батерията, така че официалните 125 км са абсолютно възможни. Ето как:
- Плавно потегляне;
- Скорост до 70 км/ч;
- Спиране по възможност само с отпускане на педала за ускорение.
Хей, изненадани от чудесния ни еко пробег до момента, взимаме си обаче малко почивка, а за подходящия стил на шофиране и нашите препоръки за Kangoo Z.E. ще пишем отделно. Сега е време да разпуснем малко и да се подготвим за връщането (очакваме електромобилът да се зареди догоре в рамките на час и на връщаме ще стартираме отново с пълна батерия). До скоро следващите етапи на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ 🙂
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply