BMW i3 “спокойствието” ни идва доста по-дебело в Европа

bmw-i3-rex-extended-range-udalzhen-probeg

BMW i3 “спокойствието” ни идва доста по-дебело в Европа

bmw-i3-rex-extended-range-udalzhen-probeg

В този блог: Знаеше се от лятото, но сега BMW официално обяви цената на i3 с удължен пробег.

В щатите дори се разигра смешна медийна шумотевица, заради “правописна грешка” от $100 в прес съобщението на BMW. Това за опцията “удължен пробег” на BMW i3. За жалост даже и в някои от “зелените” медии. Едно друго нещо е много по-важно за нас, обаче. Разликата в цените на въпросната опция от двете страни на океана…

Какво е BMW i3 REx

Това е версия на електромобила, при която на борда има и малък бензинов двигател. Идеята му е когато зарядът в батерията падне под определено ниво колата да не спре на пътя, а да можеш да караш още, да речем 150 км. Върши работа, ако искаш да идеш по-надалеч, отколкото батерията позволява с едно зареждане и по пътя няма къде да я допълниш. Функцията на бензиновия двигател (от BMW скутер) е да работи като генератор на ток за системата. Съответно на бензин общата мощност на електромобила намалява, защото целта е да стигнеш до място за зареждане с ток, не да караш електромобила като (с мощността на) стандартна ДВГ кола.

BMW i3 е европейска кола, но REx опцията е доста по-евтина в щатите

Да си дойдем на думата в този блог. Под “спокойствието” се има предвид възможността да продължиш да се движиш дори да ти свърши тока. Хубаво. Само че е кофти в Европа това да ни струва –€4,500, а за американците да е $3,950 (около €3,000). Ооох, доста по-дебеличко ни идва.

Може би причината е в това, че в щатите изминават по-дълги разстояние и повече хора ще искат опцията. Или пък щото там по принцип конкуренцията била по-силна и цените трябва да са по-атрактивни. Едва ли на някой в Европа му пука за това – да е доста по-скъпо за нас хич не е приятно. Затова…

… в Европа се очакват по-малко “REx продажби”

BMW смята, че заради по-малките разстояния и от опита, който има в тестовете с електромобили досега, REx версията няма да е толкова търсена в Европа. Не се ангажират с точни прогнози, но предполагат, че първата вълна ще включва повечко REx продажби, докато хората разберат, че бензиновият двигател не им е толкова нужен. Защото с него освен че се вдига цената, се увеличава и теглото, а това ще намалява до известна степен и пробега на ток.

С REx или без REx, това е въпросът

Остава всеки да си прецени дали ще има нужда от бензинова i3 добавка. И конкуренцията да свърши останалото. Засега на ум ни идва сравнение между BMW i3 и Renault ZOE, които си имат разлики, но и доста прилики. Базовата цена на френския електромобил в Европа е €21,300 без батерията, която се изплаща отделно – около €80 месечно (виж защо в този ZOE лизинг блог). Ако ZOE се предлагаше заедно с батерията, вероятно цената щеше да е около 30-32 хил. Евро (само предположение), което би било 10-15% по-евтино от BMW i3, чиято цена стартира от €34,950. REx вариантът обаче отива на €40k и натам…

Доколко цените и марките имат значение за продажбите на електромобили у нас предстои да видим. И понеже нещата с предлагането в България се бавят много, другата седмица на eCarTec Мюнхен ще задаваме директни въпроси и ще настояваме за ускоряване на нещата. Трябва да натискаме, за да увеличим шансовете за успех – стискай палци и давай рамо както можеш. Не искаме да чакаме и затова трябва да действаме! Всички.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *