BMW i3 краш тест резултати – по-добре да не се срещаш с предния капак

bmw_i3_crash_test

BMW i3 краш тест резултати – по-добре да не се срещаш с предния капак

bmw i3 crash test ncap

BMW i3 получи четири от пет възможни звезди на Euro NCAP краш тестовете.

Като цяло BMW i3 се представя добре на краш тестовете, като защитава по-адекватно хората вътре от тези отвън…

Четири звезди са общият резултат. По-конкретно BMW i3 получи:

  • 86% за възрастни пътници;
  • 81% за деца;
  • 57% за пешеходци;
  • 55% за асистенция за безопасност.

Не трябваше ли да е доста по-добре с карбона?

Такива бяха очакванията, предвид целта на карбоновата структура на i3 – да бъде повишена здравината. Затова резултатът е малко изненадващ и ще потърсим информация за това, която да споделим.

Повече от всичко значение в тази модерна кола има фактът, че тя е до голяма степен изработена от карбон. Затова подробностите за отделните тестове са важни:

Възрастни пътници. Предните места са добре защитени при челен удар. Според датчиците по манекените, колената и бедрата на шофьора и пътника са добре предпазени. BMW твърди, че хора с различна големина и в различни позиции/ ще получават идентично ниво на сигурност. Пре теста със страничната бариера, i3 има максимален брой точки, с добра защита за всички части на тялото. В по-тежкия тест за страничен удар в крайпътно дърво или стълб, датчиците отчитат слаба защита на гръдния кош. И накрая, предните седалки и облегалките за главата осигуряват посредствена защита срещу камшичен удар или такъв отзад.

Деца. Тук тест е с две седящи на обратно кукли – имитиращи дете на година и половина и на три години. При динамичните тестове колата получава максимален брой точки за защита и на двете кукли, с минимална вероятно за контакт с части от интериора при страничен удар. Шофьорът обаче не разполага с достатъчно информация за статуса на въздушните възглавници. Съответно рискът от поставяне на дете на шофьорската седалка, без деактивиране на еърбега, е ясно обозначен в колата.

Пешеходци. Бронята получава максимален брой точки за защита на краката на пешеходците и добри общи резултати за всички зони. Положението с капака обаче е изненадващото – за защита в тази зона i3 не получава никакви точки, защото капакът осигурява посредствена до средна защита за главата, а резултатите в основата на челното стъкло и покрай твърдите му колонки са слаби.

Асистенция за безопасност. С електронен контрол на стабилността i3 покрива тестовите изисквания на Euro NCAP. Стандартно, има индикация за не закопчан преден колан, но не и за задните. Има и опция колата да предупреждава за превишена скорост, но тестовете показват, че тя не се очаква да покрие изискванията на Euro NCAP за подобни системи.

{youtube}2greh-OyBOU{/youtube}

Ето, сега е ясно, че предният капак е причина за не до там добрите резултати. Изглежда хората вътре в i3 са по-защитени от тези отвън. На теб как ти изглеждат нещата с безопасността на електрическото BMW?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *