Заразително: Да минеш над 1300 км с електромобил, за 50 Евро

renault-zoe-tur-munchen-barcelona

Заразително: Да минеш над 1300 км с електромобил, за 50 Евро

renault-zoe-tur-munchen-barcelona

Тур с Renault ZOE от Мюнхен до Барселона – Графика: eRuda.de
В този блог: Постижението е факт: За два дена от Мюнхен до Барселона с Renault ZOE, само за €52.70

От картата се разбира бързо, че електромобилът е презареждан 13 пъти. Същият този ZOE за малко да караме по време на eCarTec Мюнхен, но там не успяхме да се засечем с Вернер Хилебранд-Нансен. По-важното е, че сега той има зад гърба си заразително постижение, доказвайки, че още сега из Европа може да се пътува, при доста прилично евтино, с електромобил на дълги разстояния…

Не знаем как точно се е родила идеята на Вернер да стигне до Барселона, за голямото EVS27 изложение, със своя Renault ZOE. Че като си представиш как трябва да изминеш близо 1,400 км с над 10 спирания за зареждане, най-малкото звучи супер странно, защото не сме свикнали така със сегашните си коли.

Шило в торба седи ли, обаче? Кой ще ти чака да станат като сегашните ни коли електромобилите? Че то е сега предизвикателството и интересното. После кой ще им обръща внимание Laughing.

Така, Вернер Хилебранд-Хансен решил да мръдне до Барселона с електромобила и нещата се получили така:

  • 1,362 км маршрут;
  • 13 зареждания;
  • 2 дена пътуване;
  • Разход €52,70.

Че има вече зарядни станции по Европа, включително бързи, е факт. Има и много предизвикателства, като тръгнеш на такова дълго пътуване и трябва да спираш на всеки 100 километра. Я станция няма да работи, а друга ще е заета или дори просто може да няма ток някъде в някакъв момент. Добрата новина е, че, както е в случая с Renault, в техните сервизни центрове можеш да си зареждаш електромобила, и това прави дългите пътувания възможни и дори забавни.

Не с всеки от сегашните електромобили може да се направи такъв тур за това сравнително кратко време. При ZOE това е възможно заради бордовото 43 кВ Chameleon зарядно. Съответно Вернер е зареждал само на станции с мин. 22 кВ мощност, за по 40-50 минути. Като го сравним с 10-те часа, които прекарахме в Пловдив, докато се зареди електрическия Kangoo, разликата е от земята до небето. Супер важно си е електромобилът да има опция за бързо зареждане. С нея си е много по-комфортно.

За тези 1,362 км, Renault ZOE е похарчил 210 кВ ток и сумарно това е струвало на Вернер €52.70. В гориво е малко нещо от сорта на 15-16 литра.

Сега си го представи в България. Може да не е за такива големи разстояния, но от единия до другия край ще стигнеш с 3 зареждания. Оттам вече зависи къде зареждаш. Ако си е по цени на тока ще ти струва има няма 10 лв. Може и да е безплатно, ако (някой ден) е на бърза зарядна на някой търговски обект (както ИКЕА, която обяви, че ще предлага безплатно зареждане на всичките си магазини в Англия), може и да е по-скъпо, ако е на станция на някой оператор.

Но важно сега е удоволствието да можеш да се возиш в готина динамична и техно кола, която хем не замърсява директно, хем я караш за много малко пари. На нас ни звучи заразително. На теб?

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *