Заразително: Да минеш над 1300 км с електромобил, за 50 Евро
От картата се разбира бързо, че електромобилът е презареждан 13 пъти. Същият този ZOE за малко да караме по време на eCarTec Мюнхен, но там не успяхме да се засечем с Вернер Хилебранд-Нансен. По-важното е, че сега той има зад гърба си заразително постижение, доказвайки, че още сега из Европа може да се пътува, при доста прилично евтино, с електромобил на дълги разстояния…
Не знаем как точно се е родила идеята на Вернер да стигне до Барселона, за голямото EVS27 изложение, със своя Renault ZOE. Че като си представиш как трябва да изминеш близо 1,400 км с над 10 спирания за зареждане, най-малкото звучи супер странно, защото не сме свикнали така със сегашните си коли.
Шило в торба седи ли, обаче? Кой ще ти чака да станат като сегашните ни коли електромобилите? Че то е сега предизвикателството и интересното. После кой ще им обръща внимание .
Така, Вернер Хилебранд-Хансен решил да мръдне до Барселона с електромобила и нещата се получили така:
- 1,362 км маршрут;
- 13 зареждания;
- 2 дена пътуване;
- Разход €52,70.
Че има вече зарядни станции по Европа, включително бързи, е факт. Има и много предизвикателства, като тръгнеш на такова дълго пътуване и трябва да спираш на всеки 100 километра. Я станция няма да работи, а друга ще е заета или дори просто може да няма ток някъде в някакъв момент. Добрата новина е, че, както е в случая с Renault, в техните сервизни центрове можеш да си зареждаш електромобила, и това прави дългите пътувания възможни и дори забавни.
Не с всеки от сегашните електромобили може да се направи такъв тур за това сравнително кратко време. При ZOE това е възможно заради бордовото 43 кВ Chameleon зарядно. Съответно Вернер е зареждал само на станции с мин. 22 кВ мощност, за по 40-50 минути. Като го сравним с 10-те часа, които прекарахме в Пловдив, докато се зареди електрическия Kangoo, разликата е от земята до небето. Супер важно си е електромобилът да има опция за бързо зареждане. С нея си е много по-комфортно.
За тези 1,362 км, Renault ZOE е похарчил 210 кВ ток и сумарно това е струвало на Вернер €52.70. В гориво е малко нещо от сорта на 15-16 литра.
Сега си го представи в България. Може да не е за такива големи разстояния, но от единия до другия край ще стигнеш с 3 зареждания. Оттам вече зависи къде зареждаш. Ако си е по цени на тока ще ти струва има няма 10 лв. Може и да е безплатно, ако (някой ден) е на бърза зарядна на някой търговски обект (както ИКЕА, която обяви, че ще предлага безплатно зареждане на всичките си магазини в Англия), може и да е по-скъпо, ако е на станция на някой оператор.
Но важно сега е удоволствието да можеш да се возиш в готина динамична и техно кола, която хем не замърсява директно, хем я караш за много малко пари. На нас ни звучи заразително. На теб?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply