И това го има: ще модифицират Tesla… в кемпер!

Стар кемпер на VW ще получи електрическо задвижване от Tesla Model S

И това го има: ще модифицират Tesla… в кемпер!

Стар кемпер на VW ще получи електрическо задвижване от Tesla Model S

В този блог: Фен на кемпери и електромобили, подхваща интересен проект. Model S – ‘донор’ на стария му VW!

Всякакви хора има, а както се знае, благодарение на по-смелите, ‘откачените’ и дръзките, еволюцията се случва и се откриват нови хоризонти.

Тук ще стане дума за един такъв човек, който и да не е на прага на гръмко откритие, променящо хода на човечеството, е на път да реализира интересен експеримент – ако не друго уникален и доста ексцентричен.

Да го представим – това е Отмар Ибенхок, от Орегон в Щатите. Човекът цял живот е пътувал и почивал в кемпери; дори от родилния дом -през 1965г- е бил докаран от родителите си до дома им, в легендарният VW Transporter. Едва 12-годишен, конструира дървена количка, захранвана от генератор и управлявана с дръжка от метла. Продължава и до днес – г-н Ибенхок си модифицира някои от колите в електромобили, като още през 2005г, се е консултирал с Tesla Motors, по разни електромобилни въпроси.

Та, ако някой ще прави това, което сега ще прочетете, Отмар е сред най-подходящите. Плюс всичко, има желанието, познанията и възможностите… да ‘обедини’ Tesla Model S и стар модел VW и да ‘произведе’ първия в света Vanagon-кемпер, задвижван от електромотора и с батерията на Model S! Моделът дори си има име – Stretchla (stretch+Tesla), т.е. нещо ‘разтеглено’+Tesla.

Миналата пролет, американецът вече направи едно ‘електро-къмпингуване’, пътувайки със захранваното си от батерии Porsche 914. Единственият проблем , както пише той, е ограничението от около 150 км пробег/заряд – не е добро решение за достигане до любимата му отдих-дестинация.

При инцидент на пътя в друг случай, на неговия кемпер VW Stretch блокира дизеловият двигател и Отмар взима решение: “Ще си купя един Tesla Model S и го ‘присадя’ в купето на VW!Разбира се, тухлената форма на Vanagon е далеч от представите за аеродинамика и това ще се отрази на пробег и ефективност от ‘мазничкия’ Model S, но бусът ще получи мощна система за електрическо задвижване с огромна батерия, невероятно табло, и възможност за свръхбърз заряд. Не, няма да бъде лесно. Засега изглежда, че това ще е най-трудната модификация, кояро съм опитвал.

Не ми звучи много стреснат човекът, а и това може да означава повече от 300 км пробег -с пакета 85 кВтч батерия-  с възможност за бързо зареждане до около 50/100 от капацитета на батерията, за около 20 минути. А също и спалня, в която да си придремваш.

И така, Отмар вече действа: намира обява, за продажба на катастрофирал Model S, точно какъвто е търсил ” 2013, 85 кВтч , Active Air , Tech, 19″, черен кожен салон и т.н.”  Единственото нещо, което липсва, е опцията за двойно зарядно устройство, което може да удвои скоростта на зареждане. но… каквото-такова.

E, от миналата седмица, започва прераждане на Model S, който ще се превърне в сърцето на най- ‘свирепия’ изцяло електрически кемпер в света. Щурият му собственик, очаква да го ‘изкара’ на пътя (и в къмпинга) от пролетта на 2014 година.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *