• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author
    Posts
  • #18328

    Привет, да се похваля с най-новата си придобивка – Тойота Приус, закупена преди 4 дни 😉 Естествено, любимата ми част е карането на ток, на няколко пъти вече събрах погледите с безшумното придвижване, да не забравяме и камарата приятели, колеги и роднини, които искат да видят какво е, аджеба, това чудо, дето може да се движи на ток и как се чувства човек, когато се вози на ток.

    Та – дневният ми пробег е много, много малък – около 5 км на посока до работа, след това същото наобратно. Пълно е със светофари, спиране, тръгване, пешеходни пътеки и т.н. гадории 😛 Прилагам снимка, която направих днес – първите 5 минути двигателят винаги работи с разход 10/100. Виждате от графиката от 10-ата минута нататък колко ми харчи.

    Мога само да си представям колко ще ми е разходът, ако карам повече :whistle: Но и така съм доволен, колата е уникална, съжалявам само, че не мога да си позволя Plug-In или Ампера и да си джиткам изцяло на ток. Та това е от мен 🙂

    Photo0224e.jpg

    #18337
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Аааа, тия да ги немаме – къде дават така само с по една снимка 😆

    Специална честитка за новата придобивка и да ти пасне много. Като се посъберат впечатления, свиркай :whistle:

    Малко се обърках от графиката и минутите, че си писал в първите 5 мин харчи 10/100, а то изглежда обратното 😆

    #18348

    Хехе, добре, скоро ще снимам повече, щом има интерес 😆 За графиката и минутите – най-дясната графа са ти последните 5 минути, в които си карал. Така че първите 5 минути са всъщност най-далечната графа 🙂 Днес обаче явно нещо не се справих както трябва с натискането на педала (ще имам да уча доста за автоматика), а и движението беше ужасно, та направих (съответно по графи) 10, 6, 9, 5 или нещо от сорта – нямаше желаната низходяща градация.

    #18357
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Упс, полека с крачето тогава 😆

    Аз си купих първия автоматик през 1996 и малко след това започнах да карам с два крака – реакцията е много по-бърза с левия на спирачката, малко като пилотите 😆

    Сега с електромобилите пак на един педал отивам май хе хе

    #18403
    Rumen
    Member

    Честито и от мен.Мислех да пускам тема за икономично каране на Приус но направо се уцелихме.При този автомобил главно се ползва техниката Pulse and Glide.Демек ускори и се плъзгай.Ускоряваш до към 50 60 км и рязко махаш кракът си от педала на газта.После подаваш нежно газ за да използваш само ел двигателя.Все едно има яйце под кракът ти.Ако натиснеш повече започва да работи и др двигател.Трябва да се намери златната среда.При студен двигател и изкачване няма да изгасне бензиновият мотор.За да можеш да караш колкото се може повече на ток трябва също така да зареждаш(регенерираш).На снимката горе виждам че се справяш добре 150Wh.При спиране обирай нежно спирачката за да удължиш максимално спирачния път,така ще регенерираш най много електричество.Др съвет който мога да ти дам е да следиш налягането на гумите.Аз карам на 2,8 атмосфери.За България с дупките незнам дали е удачно.Слагам по долу 2 клипа където е обяснено по подробно.(МPG -Мили за галон,така измерват американците разхода)Късмет B)

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=MAocwToZWVQ[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=3XxB6ma7qu8[/video]

    #18410

    Колега, благодаря много за съветите, честно казано очаквах твоето експертно мнение 🙂 За pulse and glide съм чел и гледал много, може би поне година преди да си купя Приуса 😆 Включително съм гледал многократно и двата клипа, които си пуснал, както и още един, който ми е любим и съм го гледал десетина пъти поне. Така да се каже – тактичести бях подготвен доста преди да се наложи да приложа и на практика знанията. За спирането не знаех точно как трябва да го правя, ще пробвам новата тактика, голямо благодарско 😉 За гумите – четох при хамериканците, че карат на 2,8, но от друга страна на самата врата на колата има лепенка, на която пише 2,3, та мислех да поразпитам. Иначе вече навъртях 100 км градско, свалих до 6,6 разхода, но имам наистина много малък дневен пробег, един плъгин ще ми върши перфектна работа 😛 За него обаче няма пари :whistle: А да те питам при потеглянето – тъй като все още привиквам към автоматика – усетих, че трябва да ускоря и леко да отпусна, при което като че ли превключва на следваща предавка. Някакъв съвет…?

    #18419
    Rumen
    Member

    Няма предавки.Използва се CVT безстепенна скоростна кутия.Общо взето представлява 2 ролки с метален ремък между тях плюс управляващ блок. Виж клипа и ще ти стане по ясно.Когато върнеш газта променяш предавателното число B)

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=yVOhFXbLAos[/video]

    #18428

    Честно казано, хич не съм на “ти” с механиката, начина на действие на двигателите и т.н. Но пък видеото беше интересно 🙂 Все пак едно нещо ми е пределно ясно – ще трябва да натискам още по-леко педала 😛 Забелязвам, че доста хора се дразнят, когато ползвам pulse and glide, защото явно предпочитат тактиката “газ, газ, газ до светофара (нищо че свети червено и остават още 30 секунди), там набиваме спирачка и чакаме“, а аз като видя, че свети червено отдалеч, предпочитам да не товаря колата и си glide-вам :whistle: На няколко пъти вече ме засякоха така по светофарите, бързат хората 😆 Още един въпрос – ти колко километра имаш дневен пробег горе-долу? И много ме стряска, че ми пише моментен разход 99 л/100 км, когато подгрява 😛 Говорих с предишния собственик, той вика “Изобщо да не те бърка това, то винаги така си пише, когато загрява колата, това е някакъв бъг.”

    #18437
    Rumen
    Member

    Не е бъг.Това е моментен разход.Ще рече че ако се движиш точно при тези условия колата ще изгори 99 литра на 100.Това значи двигателя да е с тази температура и се движиш с тази скорост.Общо взето не му обръщай мн внимание.Мислих си че щом толкова мн искаш да караш plug in не е невъзможно да се направи на тази кола.При тебе го има управлението и спирачките имаш и ел двигателя макари и само 36 коня.Може да се направи така че да помага на бензиновия постоянно.Липсва ти само батерия.Има момчета които разбират и може да се сметне колко ще излезе една батерия около 4 киловата и зареждането.Също така трябва да имаш къде да зареждаш,демек гараж.

    #18446

    Гараж имам аз, но не съм сигурен дали бих могъл да си позволя конверсия или някаква добавка на батерии – например ей това е било 10-12 000 долара, сега не го предлагат вече – [video]http://www.youtube.com/watch?v=LtfWDo_IclQ[/video]

    Преди да взема Приуса бях проверявал опциите за конверсия на Смарт за градска кола, за да мога хем да карам на ток, хем да използвам и привилегията за безплатно паркиране в центъра и да използвам малките размери на колата. Конверсията обаче излезе 20 000 лв. без самата кола… 🙁 Отделно – след 6 години трябват нови батерии – пак едни 6000 лв. Кофти момент… :unsure:

    #18455
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ето малко линкове за Prius плъгин конверсии:

    http://www.pluginsupply.com/

    http://www.enginer.us/ – тук имат $3495 за 4KWH и $5495 8KWH Solar Backup Generator + PHEV Kit

    Hymotion вече го няма, предполагам донякъде заради това, че Toyota вече си предлага плъгин вариант с времето ще отпаднат и други, но може и да не стане така.

    Има и още – като ги изровя ще добавя B)

    #18465
    Rumen
    Member

    И аз за това ти говорих. 😉 Интересно ми е само кога се разбира че батерията вече е за смяна.Трябва да се тества по някакъв начин.Колко е гаранцията при теб или вече е изтекла.

    #18473
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Спомням си, че някой наскоро сподели, че си е сменил “най-накрая” батерията на приуса, но като че ли за 8 години ставаше дума. Ще опитам да намеря човека да сподели инфо. Батерията дори си я беше поръчал от щатите нова и доста тънко при това барабар с транспорта. Но не си спомням в момента точно цифрата.

    #18481

    Доколкото знам, моята вече няма гаранция, въпреки че четох, че Тойота дава 8 години гаранция на батерията. Моята кола е декември 2005-а, минах цялостна диагностика в Тойота и там бяха много учудени, че питам за евентуална смяна на батерията кога трябва да правя, защото не очаквали скоро да се наложи. Иначе казаха, че при тях (ТМ Ауто) струва около 6000 лв. А колкото до това кога се разбира, че е за смяна – четох при братята руснаци, че светва един гаден червен удивителен знак на таблото… Дано скоро не го видя на живо 😆 Един американец се хвалеше в youtube, че кара вече над 400 000 км с оригиналната батерия.

    #18489
    Rumen
    Member

    При мен гаранцията е 5 години или 160 000км.По мои наблюдения компа пази много батерията,не се изтощава на по малко от 15% и не се зарежда на 100% никога.Така пък и се удължава живота си мисля.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.