ElectronVault може да промени производството на батерии
По-късно тази година, ElectronVault ще разкрие технология, която твърди, че ще ни улесни в покупката на електрическа кола и в съхранението на енергия.
Семейната компания на Роб Фербер и Линда Маепа е разработила техника за бързо, евтино и цялостно свързване на батерии за оформяне на пакети. Свързването на батерии в преносим компютър е лесно: този тип батерии имат само шест до девет клетки. Но в електрическа кола като Tesla Roadster, може да има хиляда, а броят нараства значително, когато става дума за съхранение на мегавати. Недовършени или повредени връзки могат да предизвикат проблеми, а някои от по-сложните технологии, като лазерното заваряване, са скъпи.
ElectronVault представи процес в едно действие, който функционира паралелно вместо серийно. Броят на клетките в опаковка е съвместим със съществуващите производствени съоръжения и процеси…
“Всички наши технологии са между клетъчните и силови терминали. Ние развиваме електрически-свързващи технологии”, коментира Фербер. “Така заместваме всички настоящи присъединителни технологии.”
Много интересно е и това, че в идеалния случай, бизнес моделът на ElectronVault ще осигурява на потребителите по-добра възможност за преговори в бранша. Компанията планира да лицензира своето ноу-хау на автомобилни и други компании. По този начин, вместо да се налага да купуват завършени акумулаторни батерии от производителите, те ще могат да купуват и клетки, с ElectronVault ноу-хау, и сами да сглобяват пакети. Технологията позволява още смесване на клетки от различни производители, без опасност от окъсяване.
Ще се справи ли ElectonVault с тази задача? Кой знае, но нищо не ни пречи да отразяваме постиженията на новосъздадените компании, особено от хора с доказан опит. Преди да създаде ElectronVault, Фербер е работил като научен директор в Tesla Motors, разбира се, в отдела за батерии и също така е помогнал на AC Propulsion да конвертират един Scion до електромобил. Докато е в университета през 90-те години, той е назначен за първия главен инженер на eToys.
Лицензирането на технологии за батерии е разрастващо се явление. Argonne National Labs например лицензирани технология за батерии на LG Chem и General Motors. В същото време, производителите на компоненти за батерии Envia Systems и Amprius наскоро набраха капитал от съответно $17 милиона и $25 милиона. Лицензиране никога не е лесно. Повечето потенциални лицензополучатели предпочитат да избегнат риска и съдебни дела. Но при колите може да съществува възможност. Големите производители, особено в развиващите се страни, искат рано да спечелят пазарен дял в началото, но често не разполагат с технически възможности да го правят. (Не е лошо да се следи развитието и на Porous Power и PolyPower.)
Технологията на ElectonVault е съвместима с повечето гаранционни условия на производителите на клетки за батерии. В момента компанията е в разговори с китайски автопроизводители, както и с електропроизводители от Южна Африка.
Но за какво точно става дума? Отново, Фербер не споделя, но казва да се гледа по-широко на ботаниката. Повече информация най-вероятно ще излезе по време на потребителска конференцията тази есен в Китай.
[Източник: GreenTechMedia]
Leave a Reply