OSRAM: Идват LED светлините – чудесно за електромобилите

Външните светодиодни решения ще залегнат бързо и масово в автомобилите

OSRAM: Идват LED светлините – чудесно за електромобилите

Външните светодиодни решения ще залегнат бързо и масово в автомобилите

Автомобилният пазар неизбежно се ориентира към LED светлините заради тяхната надеждност, излъчване, функционалност и ефективност. Това е корпоративното мнение на OSRAM SYLVANIA, която заедно с OSRAM GmbH (притежавана от Siemens), е световният лидер в светлинни системи за вграждане в автомобили както като доставчик на оригинални, така и на алтернативни компоненти. LED индикаторите са добре позиционирани на трите големи пазара, а при предните светлинни системи (или иначе казано фаровете) се очаква истински бум в LED направление, твърдят още от компанията…

В проучване на екип на Института за транспортни проучвания на мичиганския университет от 2008 г. се заключава, че LED системите, изградени с тогавашното поколение светодиоди биха свалили консумацията на енергия от 50% (нощно време) до около 75% (през деня), спрямо традиционните системи. Ефектът на дългосрочните спестявания при LED системите зависи от типа превозно средство (бензиново/дизелово или електрическо). Докато дългосрочните спестявания от покупка на горива са били по-високи при колите с ДВГ, дългосрочните спестявания за увеличаване на пробега са от полза за електрическите коли.

OSRAM JOULE
OSRAM JOULE LED за предни светлини

Джонатан Дънлап, инженер по автомобилно осветление и маркетинг мениджър за продуктите на OSRAM казва, че при вътрешни тестове с Nissan LEAF, компанията е открила, че използването на външни светодиодни светлини осигурява допълнителни 9 км пробег през нощта (4-5% удължаване на пробега). (В момента LEAF използва LED система от Valeo и нейния партньор в Япония, Ichikoh, която прави своя дебют с колата.)

От OSRAM вярват също, че за микро-хибридите и умерените хибриди, които разполагат със старт/стоп механизми за увеличаване на ефикасността на конвенционалните автомобили, LED осветлението ще бъде от голяма полза за намаляване на консумацията на енергия и изтощаването на батерията, както и за увеличаване на светлинния поток в режими с ниска мощност или при стартиране.

OSRAM отбелязва още и че с използването на енергийно ефективна LED технология във Ford Mustang 2010 с 87% е намалена консумацията консумацията на енергия от задните светлини, в сравнение със стандартните крушки с нажежаема жичка. По-ниската консумация на енергия от светлините намалява натоварването върху алтернатора, което директно се отразява на икономията на гориво и намалява CO2 емисиите. В цифри това означава годишно спестяване на 40 литра гориво и 100 кг по-малко въглеродни емисии, изхвърлени в атмосферата.

Дори при конвенционалните коли, 28-ватова LED система допринася за генерирането на само 196 грама въглероден двуокис, в сравнение със 768 грама CO2 на 100 км от стандартните 110 вата H7 халогенни крушки. “Дали целта е намаляване на разхода на гориво или на вредни емисии, LED осветлението е най-добрата налична технология”, според Дейвид Хулик, маркетинг директор на Automotive Solid State Lighting за OSRAM SYLVANIA.

Наблюдаваме тенденция на пренасяна не LED осветлението от интериора към външността на колата, първо отзад и постепенно към предната част, с много бързи промени в технологията. Разработили сме модулна plug-and-play [светлинна] шайба за следващото поколение. Идеята на продуктовата линия JOULE е, че докато светодиодите са по-ефикасни и по-конпактни, те не са толкова лесни за употреба като традиционни източници на светлина. Те изискват различно топлинно управление, различни оптични предписания… ние искаме да направим стандартизиран пакет, монтираща се директно част, за да опростим това [за автопроизводителите].

— Джонатан Дънлап

Системата JOULE JOULE е запазена марка на OSRAM за Plug&Play LED решения за автомобилни сигнали и приложения, въведена около 2005 г. Впоследствие OSRAM разви и портфолио от предни светлинни продукти, за да покрие различни изисквания; Volkswagen заложи на OSRAM LED предни къси светлини в своя L1 концепт, който представлява първия голям проект на OSRAM в това направления, в процес на разработка.

OSRAM започна серийно производство на новите 50 мм JOULE JFL2 от второ поколение, като източник на 50mm LED светлини за фарове.Приложенията включват светлинни функции като къси и дълги светлини, светлини за мъгла, дневни светлини и други, които могат да бъдат конфигурирани от автопроизводителите. JFL2S консумира 14 вата енергия.

Източник

  • Schoettle, B., Sivak, M., Fujiyama, Y. (2008) Светодиодите и консумацията на енергия при външни автомобилни осветителни системи: Изводи за коли с ДВГ и електромобили. (UMTRI-2008-48)

[От: Greenacarcongess]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *