Закъсали с Nissan LEAF казват, че проблемът с пробега е реален

Аварийно зареждане на останал без ток Nissan LEAF

Закъсали с Nissan LEAF казват, че проблемът с пробега е реален

Аварийно зареждане на останал без ток Nissan LEAF

Обикновено, новите собственици на изцяло електрическия Nissan LEAF (и не само) са ентусиазирани от своята придобивка.

Нещата обаче не само положителни, защото от време на време, по пътищата се вижда по някой и друг “пресушен” електро Nissan

Трима различни участници в Charged 2011, двудневен симпозиум за електрическото транспортиране, спонсориран от Silicon Valley Leadership Group миналата седмица в Пало Алто, Калифорния, са споделили преживяванията си с останалите без енергия в неподходящи моменти електро коли.

Макар че не са анти-електромобили настроени, първите анекдоти са подчертали нуждата от изграждане на мрежа от зарядни станции, необходимостта новите собственици да планират своите маршрути и консумация на енергия и автопроизводителите да усъвършенстват своите технологии.

По ирония на съдбата двама от водещите на конференцията останали ‘без сок’ след като си тръгнали от форума.

Джон Бозел от CalStart, група подкрепяща чистото транспортиране, шофирал своя LEAF 100 километра от дома си до Пало Алто. Колата била заредена само до 85 процента при тръгването, но с нейния пробег от максимум 160 километра, зареждането в Пало Алто било неизбежно.

Никоя от зарядните колонки на паркинга не била свободна и до закарал колата до Better Place зад ъгъла. Там включил по обед, но трябвало да остане до около 19:30, а по-късно отказал да докара своя LEAF на втория ден от пресконференцията.

В подобна ситуация, Рами Браницки, управляващ директор на SAP Labs, напуснал SAP след 10 вечерта. Около 10:30 индикаторът, който предупреждава за недостатъчен заряд в неговия LEAF започнал да мига. Той се обадил ба приятел, живеещ наблизо, вкарал колата за зареждане в неговия гараж и се прибрал с бензинова…

Браницки казва, че LEAF е фантастична кола, но добавя, че с нея върви и “тежкия проблем на недостатъчния пробег”.

Има и още подобни примери, но реалният пробег според друг потърпевш е около 150 километра при “изключително внимателно и консервативно шофиране – по-скоро обаче говорим за 130 километра”. Дилърите обаче препоръчват батерията да не се изтощава докрай, с което пробегът може да падне до 100 километра.

Има ли решения? Разбира се. Електромобилите може да се произвеждат с по-големи батерии и по-мощни зарядни устройства. Coda Automotive, например, ще постави 36 кВтч батерия и 6.6-киловолтово зарядно в своя седан до края на годината. Ford също ще монтира 6.6-киловолтово зарядно в своя електрически Focus.

Nissan LEAF има 24 кВтч батерия и 3.3-киловолта зарядно, а Бозел казва, че е чул, че Nissan може да инсталира 6.6 киловолтова версия в LEAF 2013. Упс, това е малко бавничко…

На помощ в преодоляване на проблема с пробега идват зареждаемите хибриди. CalStart притежава и Chevrolet Volt, с който наскоро е изминато голямо разстояние при среден разход от 5.5 на сто.

Според Бозел, Volt се използва най-вече като електромобил. Общо 1200 от първите 1600 изминати с колата километри са били в електрически режим. (Volt има два режима – в първите 60 километра се задвижва с електроенергия, след което се включва бензинов генератор за презареждане на батериите.)

Феликс Крамер, който управлява CalCars, притежава и LEAF и Volt. Той харесва и двете коли, но признава, че като цяло Volt е по-удобен.

[От: Green Tech Media]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *