Tata Indica EV или как се прави евтин електромобил

Електрическата Tata Indica EV - ще бъде ли достатъчно евтина?

Tata Indica EV или как се прави евтин електромобил

Електрическата Tata Indica EV - ще бъде ли достатъчно евтина?

Ето един много важен въпрос: Как се прави евтина електрическа кола?

Батериите са скъпи и ще останат такива в обозримо бъдеще. Електрическите мотори и техните контролери също не са много евтини, заради все още сравнително ограниченото производство. Един от вариантите за намаляване на тези разходи е да започнете с евтина азиатска кола, която да преобразувате до електромобил. Coda го прави в САЩ, а Tata – във Великобритания

Като най-голям автопроизводител в Индия, Tata беше и първата компания, която разработи изцяло индийска кола – моделът Indica, който се роди през 1998 г. Оттогава са продадени над милион, на крайна цена под $10,000 (в Индия). Сега Tata реши да потърси за този модел инженери в Англия с опит в електрическото задвижване.

Индийско купе, британско електромобилно инженерство

Tata Motors откри голям технически център в Уоруик (на 150 километра северозападно от Лондон), установявайки солидни контакти с местния университет, както и с британското правителство. Този технически център вече се разширява — Tata наема електромобилни инженери сега — и там е зачената електрическата Indica. Колата вече не е прототип, а модел в производство, който трябва да е достъпен за клиенти с фирмени автопаркове в Англия до няколко седмици със стартиралото вече производство.

Електрическият мотор на Tata Indica Vista EV

Електрическият мотор на Tata Indica Vista EV

Първото впечатление не е особено позитивно, особено ако посещавате автосалони, с всичкия блясък на новите модели там, Tata Indica определено не се вписва в съвременната категория. Сравнена с Chevrolet Sonic или последната Kia Rio, Tata изглежда стара и евтина. Това е второто поколение Indica, пуснато през 2008 г. Купето е с големината на Yaris, но по-високо. Вътре има много пространство около главата, високи хора могат да седнат спокойно отзад и макар в нея да няма нищо модерно на вид, с твърда и кънтяща лошо пластмаса навсякъде, колата изглежда доста стабилно. Наистина не е модерна, но със сигурност може да изпълнява добре ролята на опростено превозно средство. Би трябвало да я боядисат в жълто със зелени, сини и виолетови ивици.

Tata Indica Vista EV

Tata Indica Vista EV

Електрическата Tata Indica събужда и някои стари спомени. Тя не разполага с климатик или хидравлика на волана. За хората, които са свикнали с това няма проблем, но едва ли тези липси ще са по вкуса на масовия днешен шофьор. Но по-разочароващото е липсата на мощност. Техническата спецификация показва 60 кВ и 157 Нм, но това не е достатъчно. Просто няма сила при тръгване. Мнозина са свикнали в моменталната пикова мощност, която електромоторите осигуряват, но в случая нещата не седят така. Колата не е особено приятна за каране, а липсата на хидравлика утежнява управлението допълнително. Ако не друго поне пробегът трябва да е приемлив с помнтираната 31-kВтч LiFePO4 батерия. Според Tata – повече от 160 километра, с до 200 в различни тестове Няма причина да не им вярваме.

Но, както и в заглавието, в крайна сметка говорим за нещо евтино. Nissan LEAF е конкуренция тук и отправна точка за електромобилите в момента, бидейки доста по-добра електрическа кола като цяло и за да привлече някого, Indica EV вероятно ще трябва да е поне 30 процента по-евтина.

Може ли Tata да се справи с това? Все още не знаем, но едва ли можем да очакваме супер ниска цена за кола, произвеждана в малка серия в Англия, която дори не е достъпна за крайни клиенти още. Първите клиенти са компании, които ще взимат колите на лизинг. Но всичко може да се промени, ако колата се започне масово производство в Индия. Ще държим Tata под око.

[Източник: Plugin Cars]

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *