Европейската комисия подкрепя коалиция за електромобили
Днес, коалиция от осем партньори, водена от Better Place, обяви, че Европейската комисия е избрала техния eMobility проект, “Greening European Transportation Infrastructure for Electric Vehicles” за първия и единствен досега проект, който ще бъде финансиран по новата ифраструктурна категория “де-карбонизация на DG MOVE (Directorate-General for Mobility and Transport). Субсидията от €4.95 милиона идва по програма “Trans-European Transport Network”…
Проектът предвижда анализ, тестове и разпространение на работеща в множество режими транспортна мрежа, която ще използва съществуващата пътна и железопътна инфраструктура, в комбинация с мрежа за зареждане на електромобили в станции за смяна на батерии и на зарядни точки, захранвани с възобновяема енергия, както и интелигентни транспортни системи. Това е новаторски проект, който ще служи за технологична пътна карта за създаване на пан европейска мрежа от електромобили. Мрежата е разработена да помага за декарбонизация на електричеството – ключова политическа инициатива на Европейския съюз – и ще осигурява обратна информация за текущите ЕС консултации около новите TEN-T насоки (2013-2020) и други инициативи за бъдещето на транспорта в Европа като CARS 21.
Шестима министри на транспорта на държави от Европа – Дания, Холандия, Австрия, Испания, Белгия и Люксембург – са подкрепили проекта в апликационната му фаза, демонстрирайки засиления интерес на страните членки в консорциума.
С Better Place като координатор на проекта, консорциумът включва FCC Construccion SA от Испания; Verbund AG от Австрия; град Копенхаген; Elia System Operator S.A. от Белгия; Техническият университет на Дания; град Амстердам; Public Research Center Henri Tudor от Люксембург и DSB Kommerciel от Дания. Better Place ще участва в консорциума чрез ервопейското си оперативно направление.
Две и половина годишният прект под шапката на e-mobility проектът на Комисията “Greening European Transportation Infrastructure for Electric Vehicles” (2010-EU-91117-P) има четири ключови елемента:
1. Създаване на първата система от станции за смяна на батерии в Европа – отначало с една станция в Копенхаген и една в Амстердам;
2. Планиране на мрежа от станции за смяна на батерии в Западна Европа;
3. Мулти-транспортна платформа за мобилни услуги в сектора на електромобилите и железниците в Дания, пример за която има тук:
4. Анализ на политиката и доклад за условията, необходими за ускоряване разпространението на инфраструктура за електромобили с “отворен достъп” и станции за смяна на батерии в цяла Европа.
Един от акцентите на доклада е дебютът на първата европейска станция за смяна на батерии в Дания, който трябва да стане факт до края на юни. Станцията за смяна на батерии е част от националната мрежа за станции за смяна на батерии, която ще бъде разгърната в Дания тази година с първоначален търговски старт на eMobility услугите насрочен за по края на годината.
Leave a Reply