Toshiba разработи супер батерия за електромобили
Днес, Toshiba Corporation обяви, че нейната SCiB (Super Charge Ion Battery) батерия е била избрана от Mitsubishi Motors Corporation за вграждане в двата нови модела електрически коли, i-MiEV и MINICAB-MiEV. SCiB е пробивът на Toshiba при презареждаемите батерии, който комбинира високо ниво на сигурност и дълъг живот, супер бързо зареждане с отлични резултати при много ниски температури, все характеристики, които я правят изключително подходяща за електромобили…
Toshiba разработи SCiB, за да отговори на редица необходимости и критерии по отношение на производителността и сигурността. С успешно въвеждане на литиево-титанов окис като анод, Toshiba уверява, че SCiB предлага високо ниво на оперативна сигурност, дълъг живот и супер бързо зареждане. Използването на литиево-титанов окис също така намалява значително възможността за пробиви в сепараторите между анода и катода, с което се минимизира рискът от контакт между тях и късите съединения, като в същото време се поддържа нивото на производителност на батерията в тежки оперативни условия, включително много ниски температури…
SCiB извежда живота на литиево-йонната батерия на ново ниво с поддръжката на 2.5 пъти повече цикъла на зареждане/разреждане, отколкото при стандартните литиево-йонни батерии при осезаемо по-ефективно зареждане. Зареждана с най-висок възможен заряд с CHAdeMO, масово припознаван като оформящ се стандарт за бър зареждане на електромобили, SCiB батерия достига 80% от своя капацитет за около 15 минути, около 50% за 10 минути и около 25% за 5 минути – наполовина на времето, нужно за зареждана на стандартна литиево-йонна батерия при същите условия. SCiB също така генерира малко топлина при зареждане, с което се елиминира нуждата от енергия за охлаждане.
Най-важното от всички реални приложения на SCiB е осигуряването на високо ниво на производителност. SCiB предлага по-висок ефективен капацитет от типичните литиево-йонни батерии, чрез който по-голямата част от съхранения заряд може да се използва сигурно преди презареждане на батерията. това, в комбинация с високо ефективното зареждане по време на спиране или спускане по наклон, позволява на SCiB да осигури 1.7 пъти по-голям пробег при еднакво ниво на зареждане от обикновена литиево-йонна батерия. Това ще позволи монтиране на по-малки модули от батерии в електромобилите, което от своя страна ще намали техните цени. SCiB предлага и по-високо ниво на производителност в голям температурен диапазон и продължава да поддържа супер бързо зареждане и отлични изходни характеристики дори при температури до -30?C.
SCiB батерии за новите електрически коли на Mitsubishi ще се произвеждат в завода на Toshiba в Кашивазаки, префектура Ниагата в северозападна Япония – ново съоръжение, предназначено за производство на SCiB от февруари тази година. Toshiba ще пробва да установи оперативна структура, способна да отговори на бързия растеж на пазара като база за разрастване на SCiB бизнеса за електромобили, включително хибриди и зареждаеми хибриди.
В отговор на увеличаващите се притеснения от глобалното затопляне авто индустрията разработва нова генерация природосъобразни електромобили, а Toshiba популяризира предимствата на съществените авто технологии, от предназначените контролни системи на борда, до батерии и интелигентни трафик системи. В свързаната с авто индустрията силова електроника, Toshiba гони нетни продажби от 800 милиарда йени до фискалната 2015 г. с концентрация в мотори, инвертори и SCiB батерии.
Leave a Reply