Светът мисли все по-ефективно по отношение на енергията

Енергийната ефективност става все по-важен фактор

Светът мисли все по-ефективно по отношение на енергията

Енергийната ефективност става все по-важен фактор

Johnson Controls публикува своето пето годишно допитване – 2011 Energy Efficiency Indicator: Global Results, което хвърля поглед отвисоко на международното състояние на енергийна ефективност.

Тази година в анкетата са участвали над 3,800 души от цял свят — смесица от C-ниво експерти, собственици на сгради, вицепрезиденти и управители на големи обекти. Над половината от анкетираните са от търговския сектор, а в допитването участват индустриални и правителствени организации.

Много от отговорите не са особено различни от миналогодишните, с минимално увеличение на загрижеността и действията по различни теми за енергийна ефективност. Засилва се акцента върху управлението на енергията, но това идва със съответните предизвикателства…

  • Очаквано, Индия и Китай все още поставят енергийната ефективност на първо място, като 88 от анкетираните индийци казват, че е това е изключително или доста важно, в сравнение с 66 процента в САЩ и Канада. Отбелязва се обаче растеж на този показател във всички региони.
  • Основно енергийната ефективност все още е свързвана най-вече с по-ниските разходи, макар че тази година отстъпките и поощренията играят по-голяма роля от предишната. За първи път обаче, енергийната сигурност, особено за китайци, индийци и европейци е посочвана като от трите най-важни пункта.
  • Миналата година повечето анкетирани са смятали, че енергийните цени ще продължат да се покачват. Това важи и за 2011 г., с над 80 процента от участниците във всеки регион посочващи такъв вариант на развитие. Средно се посочват 11 процента увеличение, в сравнение с 9 процента миналата година.
  • Тази година поощренията съживяват пазара, особено тези, особено тези на правителствено ниво.
  • Една от най-големите области на промяна в схващанията е сертифицирането на зелени сгради. Получилите поне един сертификат за зелена сграда са 37 процента спрямо 19 за миналата година, а други 32 процента казват, че са вградили зелени елементи без сертификат.
  • Подобренията в осветление и климатични системи продължават да са начело, а след тях се нарежда управлението в пикови часове.
  • Само 1 процент от управителите на сгради с обем над 50,000 м2 казват, че не са предприели мерки по отношение на енергийната ефективност в последните 12 месеца.
  • В Китай и САЩ смятат, че усъвършенстваните технологии за строеж на сгради ще набират сериозна скорост през следващите 10 години, докато в Европа само една четвърт от европейците мислят така.
  • Не е изненада, че липсата на пари е топ бариера за осъществяване на проекти за енергийна ефективност. На второ място е недостатъчната възвращаемост на инвестициите, като 19 процента споменават този фактор като пречка. Капиталовите разходи са по-малък проблем на индийските и китайските пазари, отколкото в Европа и Северна Америка.
  • Изненадващо на техническата експертиза се гледа като на по-голям проблем в Китай и Индия, отколкото в Европа и САЩ.
  • В положителен план, 76 процента от анкетираните преследват енергийно ефективни цели, включително намаляване на въглеродните емисии. Само до миналата година около 30 процента не са знаели или не са приоритизирали своята въглеродна стратегия, а проведено само в Северна Америка проучване от Johnson Controls установява, че този показател е бил по-близо до 40 процента.
  • Почти половината от компаниите измерват и записват използваното от тях количество енергия поне веднъж седмично, но само 15 процента преглеждат и анализират тази информация, макар че почти половината от компаниите преглеждат данните на месечна база.
  • 84 процента от анкетираните в Китай компании включват персонала в своите програми за енергийна ефективност, срещу само 45 процента в САЩ.
  • Собственият капитал продължава да бъде източник за средства за обновление, като три-четвърти от анкетираните посочват, че ще използват вътрешни бюджети в следващите две години.

Източник: Green Tech Media

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *