Колко всъщност струва зареждането на Nissan LEAF?
По време на Smartgrid Exhibition 2011 бяха показани множество зарядни станции от различни производители, с акцент върху идентификацията на потребителя чрез безконтактни смарт картови системи. Nissan попита първите собственици на LEAF колко всъщност са плащали за зареждане на своите електромобили в последните няколко месеца…
Колко струва презареждането на Nissan LEAF на месец?
Nissan пусна анкета на своята официална LEAF Twitter страница, с въпрос към притежателите на LEAF колко всъщност харчат на месец за електричеството, с което презареждат колите си. Някои LEAF шофьори отговарят, че дневното зареждане струва средно около €0.02 на километър, а на нощна тарифа цената спада повече от двойно до около €0.007 на километър.
На един от най-активните LEAF шофьори, изминал 1,704.7 км за един месец, зареждането е струвало €11.98 – няма кола, задвижвана с течно гориво, която да може да се мери с това. А още по-хубавото е, че реално домашната сметка за ток не набъбва.
Зарядните станции в центъра на вниманието по време на Smartgrid Exhibition 2011
платежните системи за зарядни услуги и идентификация на потребителите са били сред основните разглеждани теми по време на Smartgrid Exhibition 2011, която се проведе в Токио от 15-17 юни.
Hitachi показа бърза зарядна станция с FeliCa и контролиращо устройство за зарядни услуги. FeliCa е безконтактен IC чип от Sony, която съвсем наскоро обяви обновяването му за поддръжка на Advanced Encryption Standard (AES) криптиране, наред със съществуващите DES криптиращи системи за споделена идентификация и изпращане на данни.
Компанията се фокусира върху разработка и развитие на умни мрежи и съхранение на енергия и в момента участва в няколко проекта, включително EV Charger Management Solution Project в Окинава, Tianjin Eco-city International Joint Project, японско-американската Smart Grid Field Trial и японско-испанската Smart Community Field Trial.
Японският телекомуникационен гигант NTT показа своята зарядна станция за електромобили, която е в продажба от април 2011 г. и също е оборудвана с FeliCa технология. За да създаде стандартна електромобилна платформа, компанията тества идентификацията, плащанията, анализа на данни и други услуги в мрежата от зарядни станции за електромобили, свързвайки зарядните станции на 25 компании и общини в 22 локации, заедно с авто парк от 114 електромобила.
Toyota представи своята G-Station, специализирана система за зареждаеми хибриди. G-Station също работи с безконтактни смарт карти и може да се свързва онлайн с Toyota Smart Center. Центърът използва Windows Azure платформа, система за облачен компютинг, от която собствениците на Toyota електромобили могат да получават телематични услуги в цял свят.
G-Station Тип A ще влезе в продажна през юли в Япония на цена от около €2,400), а Тип B ще струва около €3,850).
Leave a Reply